När ett spel förstör dig mentalt

Jag kan inte ge upp. Spelet för bara inte slå mig. Just så kände jag när jag spelade igenom kampanjen i Battlefield 3, ett spel som jag hade stora förhoppningar på.

Att ta sig an kampanjen i Battlefield 3 är som att långsamt känna hur allt vett i hjärnan långsamt sipprar ut genom örat. Dice lovat en bättre kampanj än i Bad Company 2 (vilket jag tyckte var en rolig kampanj) men visade istället upp en kampanj som handlar om tur, buggar och värdelös AI. Kombinationen utvecklades till en kampanj utan logik eller ens något roande moment alls. Det enda som gjorde att jag fortsatte var motivationen att skitspelet inte skulle knäcka mig.

I efterhand hade jag tänkt mig att jag skulle spela multiplayer, vilket enligt många skulle vara riktigt bra. Nu är det ju så att jag egentligen ville ha spelet på grund utav onlinedelen, men jag märkte att kampanjen sugit musten ur mig så hårt att jag knappt vill ta i spelet. Nu några dagar senare och en massiv rehabilitering av hjärndöda spel med enkelhet som bästa egenskap så känner jag att suget börjar återkomma. Snälla Dice, gör det bättre nästa gång.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Detta inlägg publicerades i Speltankar och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till När ett spel förstör dig mentalt

  1. Själv tillhör jag kategorin som anser att Dice borde skrota kampanjer helt i battlefield-serien. Battlefield är och förblir (för mig) ett onlinespel och det är där som den sanna styrkan visar sitt rätta ansikte. 🙂

    • Robert skriver:

      Njae, jag gillade kampanjen i BC2.
      Funderar på om man ska göra ett nytt inlägg om hur mycket jag älskar onlinedelen. Den är brilliant! :p

Lämna en kommentar