Tillbakablick v.45

Jag har märkt en sak angående just de här inläggen. Tillbakablickarna är en av de sortens inlägg som faktiskt lockar minst besökare till bloggen, och det har fått mig att fundera. Kanske handlar det om namnet på överskriften som oftast används när man bara punktar upp veckans inlägg eller händelser. Så är det ju faktiskt inte på den här bloggen. Jag känner att just de här inläggen är de viktigaste jag skriver (samt det roligaste) där man får som mest insikt i vem jag är och där man får reda på vad jag och min familj gjort under veckan utöver de inlägg som jag skriver emellan. Kanske bör jag byta namn igen, men jag vet inte riktigt till vad. Ni som läser detta får gärna komma med förslag om ni har några.

Familjeveckan

Det har varit en förhållandevis lugn vecka för min familj. Vi har kört på som vanligt under vardagarna med läxor, lek och mys.

Det som lhar varit roligt för barnen har snarare hänt nu under helgen då barnens mormor bestämde sig för att ta med sig dem hem under helgen. Det är ett ypperligt tillfälle för barnen att få komma ut på landet i friska luften och vara nära alla djuren som de har. Sedan så älskar ju de att hjälpa till och att få träffa sina släktingar. I och med att vi inte har körkort så blir det ju som sagt inte så ofta som vi kan besöka våra släktingar, vilket jag tycker är ganska så tråkigt för både mig och barnen. Som tur väl är så kommer svärmor ofta hit på en kopp kaffe, vilket är väldigt trevligt. Vill även passa på att tacka mina föräldrar och svärföräldrar för att de är så perfekta far- och morföräldrar. Utan er så hade det varit ganska så tomt i våra liv.

Under helgen så har därför Xareena och jag varit ensamma med minstingen Ciaran. Det har varit otroligt mysigt där vi fått mycket tid för varandra och även mycket egentid, trots att vi haft Ciaran. Vi har helt enkelt delat upp ansvaret på ett bra sätt mellan oss. Ciaran verkar även han varit nöjd med helgen då han fått oss för sig själv, men han saknar likt oss de andra barnen. Ciaran har också varit väldigt duktig då han under den senaste tiden har börjat krypa lite grann, samt att han under gårdagen faktiskt ställde sig upp själv med hjälp av sänggaveln.

Xareena har självklart hon också varit väldigt duktig då hon ägnat sig mycket åt sina studier. Hon provade även att göra två stycken övningstentor och resultatet var över hennes förväntan då hon fick VG på båda. Det bådar alltså gott för den framtida tentan. Suveränt!

Spelveckan

Hur går det att undgå att Skyrim har släppts om man följer oss på twitter? Nej, trodde väl inte det. Här hemma fick vi Skyrim en dag tidigare, och efter att ha retat personer över twitter lite och provat på i några timmar så lät jag Xareena ta över och börja spela. Anledningen till att jag gör detta är för att jag själv vill kunna ta tid på mig när jag spelar, utan att hela tiden känna att jag måste bli klar för att Xareena ska få spela. Eftersom jag ofta tar längre tid på mig i spel än Xareena så kändes det självklart att hon skulle få ta över.

Nyinköpt Skyrim med en underbar karta samt att vi fick en cd med utvalda stycken från soundtracket

Annars så har jag blivit klar med Batman Arkham City också. Jag har gjort allt som går att göra i staden, förutom Calendar Man och Catwomans troféer, så jag känner mig ganska så nöjd. Har även provat på challengemode, men väljer att börja spela spel från min skämshög istället.

Just nu tar jag mig istället an Deus Ex: Human Revolution, vilket jag hade låga förhoppningar om. Jag förkastade spelet som ett typiskt smygarspel med långtråkigt spelsystem, men ack så fel jag hade. Jag gillar verkligen spelet och följer storyn med intresse. Hackingsystemet är även det roligt och under ytan så döljer sig där ett strategiskt spel tillsammans med en gnutta tur. Me like! Spelet känns annars som en blandning mellan Vampire Masquerade Bloodlines och klassiska sci-fi-filmer som Blade Runner. Det är en slående kombination som faktiskt fungerar bättre än jag trodde. Har man en möjlighet så tycker jag att man i alla fall ska prova spelet.

Nästa vecka så kommer jag förhoppningsvis att att bli klar med Deus Ex (om jag inte blir det idag) och då kommer jag att prova på Disney Universe som jag lånat från biblioteket. Vi ska se om jag kanske inte kan spela lite med mina barn då, det skulle vara roligt.

Ha det bra!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Detta inlägg publicerades i Veckans Gamingmoments och märktes , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tillbakablick v.45

  1. Ina skriver:

    Jag gillar de här inläggen mycket och tycker som du att man lär känna dig (er) bättre och sånt. De är helt enkelt jävligt trevliga så jag läser minsann!

    Jag kommenterar dock inte längre, som ni märkt. Jag är trots det fortfarande en flitig läsare och er blogg är en av mycket få som jag fortfarande har bokmärkta. Jag vet inte varför men jag orkar verkligen inte skriva nåt till de flesta längre 😦 Hoppas mitt trogna läsande duger.

    • Robert skriver:

      Vad roligt att vi har dig som läsare fortfarande Ina. 😀 Jag var nog inte orolig för läsarantaler, bara såg att dessa inlägg är de minst lästa. :p
      Känn ingen press på att kommentera dock. Även om det är trevligt när någon skriver något då vet jag själv hur dålig jag är på att skriva kommentarer. Dock så läser jag på mängder av bloggar. 🙂
      Kul iaf att höra av dig eftersom du anses vara en av våra bästa e-buddies på internet. ;p

Lämna en kommentar