Tillbakablick v.46

Efter en intensiv vecka så har jag äntligen lyckats slita mig från spel för att blogga lite. I och med att man sedan ska köpa julklappar så blir det ganska så mycket att göra. Detta har även resulterat i att jag varit ganska så frånvarande på twitter också. Jag har dessutom varit ganska så trött och har inte känt mig motiverad till att skriva något heller för den delen.

Familjeveckan

I familjen så har det inte hänt så mycket. Vi fick hem en almanacka från Sätrapõjk från hans tävling, vilket var väldigt uppskattat. Xareena, jag och barnen har alla suttit och beundrat konstverken som pryder varje månad gång på gång. Nu kan man bara inte vänta på att det blir 2012 och på att få sätta upp almanackan.

Sedan så vill jag passa på att gratta min mormor och min bror som fyllt år sedan jag skrev senast.  Ett stort grattis till dem.

Spelveckan

I veckan så har vi faktiskt utökat spelsamlingen ytterligare med ett spel, nämligen The Legend of Zelda: Skyward Sword till Wii. Spelet är en tidig julklapp från Xareena, men jag tror att hon egentligen införskaffade det så hon skulle kunna ha Skyrim ifred, utan mig dreglandes bakom axeln. Det jag kan säga är att hon lyckades. Skyward Sword är än så länge en stark kandidat till årets spel och är spelet som Twillight Princess borde varit. Ända problemet än så länge är att kontrollen är lite indirekt (trots motion plus-kravet) och nunchukens hexagonform för spaken gör att det ibland kan vara lite svårt att styra för mig. Men oj vad jag bara skulle vilja försvinna in i världen 24h timmar om dygnet och bara glömma allt vad krav från omvärlden heter.

Ciaran beundrar Skyward Sword

Annars så har jag spelat ut Deus Ex: Human Revolution. Spelet var klart bättre än förväntat och hade hela tiden någonting som fick en att vilja fortsätta spela. Själva slutet var dock helt suveränt. Ja, något av det bästa jag sett i ett spel någonsin faktiskt. Det underbara är att det fanns fler slut som alla var lika bra.

Barnen och jag har sedan suttit oss ned för att prova Disney Universe. Det är ett helt underbart spel som initialt bjuder på många roliga idéer och händelser. Vi skrattade mycket åt att rida, skjuta kanoner och att bråka med varandra in-game. Man märker dock att det inte blir mycket bättre än så, utan allt återanvänds på ett eller annat sätt i framtida banor. När barnen sedan fått se Skyward Sword så hade de helt enkelt ingen lust att spela Disney Universe längre, tyvärr.

Nu kommer jag att fortsätta att spela Skyward Sword och hoppas att detta underbara spel bara kommer att bli bättre. I slutet av veckan så kommer vi även att få besök då vi ska fira den näst äldsta grabben Alexander som fyller år i veckan. Ännu en full vecka det vill säga.

Ha det bra! Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments. Bokmärk permalänken.

Kommentera

