Årets 4:e Bästa Spel

Det är natt. I en gränd i närheten så slås en medborgare sönder och samman. Långt borta hörs en galen clowns skratt, och under mig breder Arkham City ut sig stämningsfullt mot horisonten där Gotham City ligger. För mig är det en vanlig kväll bestående av sinnessjuka brottslingar och nära-döden upplevelser. Men det är vad jag gör. Jag är Batman!

Efter att man satt en skyhög ribba i och med Batman: Arkham Asylum så har Rocksteady haft en tung börda på sina axlar. Man hade i och med Arkham Asylum inte bara visat att man hade en grym insyn i Batmans universum, man visade även att man kunde göra ett förbannat bra spel av det också.

Batman: Arkham City är en direkt uppföljare på det tidigare spelet, och man visar än en gång att man inte lyckades med det första spelet genom ren slump. Arkham City tar allt från Arkham Asylum som var bra, och lägger till lite mer. Med en tung stämning och förvånansvärt varierande gameplay, så slår sig Batman fram genom skuggorna in på vår topp fem. Batman är min favorithjälte, och visar än en gång varför jag aldrig blir besviken på honom.

Idag har följande bloggar skrivit om årets 4:e bästa spel: Spelkriget, Mediabloggen, Spelföräldrarna, Spelkänsla, Aftonstjaerna, Vill vara gamer, Sätrapôjk, Peter Ahonen, Midnite Gamer, Megazine, Kraid, Slashdoublejump

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Detta inlägg publicerades i BLOGGOTY11 och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Årets 4:e Bästa Spel

  1. Aftonstjaerna skriver:

    Jag blev nog ganska mätt på förra Batman-spelet, tycker nog dom kunnat suga några år till på det här IP’t. Får se, kostar det 50 spänn på Steamrean så slår jag nog till iaf 😉

    • Robert skriver:

      Kanske det. Därmed sagt så är ju inte spelet dåligt i sig. Tycker fortfarande det är ett av årets bästa spel. 😉

  2. Pingback: Spelkriget » Årets 4:e bästa spel

  3. Holmberg skriver:

    Jag har ju inte ens spelat Arkham Asylum än så jag har gått på hypen för Arkham City nu utan förbihållning 🙂

  4. Pingback: GOTY 2011: Årets 4:e bästa spel. « Peter Ahonen

  5. Frances skriver:

    Jag har inte spelat något Batmanspel och förstår faktiskt inte varför folk blir så exhalterade. Batman är cool, men jag har blivit så trött på honom. Känns så uttjatat. Jag undrar om det är BATMAN som gör spelet eller om det hade varit lika kul med någon annan filur som huvudperson. En Hollywood-fru kanske? Hade spelet hållt? 🙂

    • Robert skriver:

      Jo, tror att just batman tillför mycket som person, men sedan så har vi brilliant röstskådespeleri, härliga miljöer och genomtänkta smygmoment som beblandas med slagsmål som bygger på simpel, men brilliant uppbyggnad. Man kan nästan känna trycken i slagen som herr läderlapp delar ut. Så jo, jag vill säga att det inte bara är batmans förtjänst. ;p

  6. Åh, jag är så grymt sugen på Arkham City.
    Tur att jag beställt det som egen julkapp 😉

  7. Pingback: GOTY 2011 – Årets Fjärde Bästa Spel « Slash Double Jump

  8. Pingback: Årets Spel 2011 – Årets 4:e bästa spel « Spelkänsla

Lämna en kommentar