Hjärnan full

Det har hänt mycket roligt den senaste tiden. Både i positiv och negativ bemärkelse. Dottern på ett år och 4 månader har behövts skolas in. Där har vi t.ex en känsla av stolthet, men samtidigt en tid fylld av ångest. För det första så är det otroligt jobbigt att lämna sitt barn när hon är så ledsen som hon var. För det andra så har jag fått ta på mig tid som annars hade kunnat resultera i jobb, vilket har gjort att det blivit lite tunnare med jobb den här månaden. Vi klarar oss, men lite mer pengar i fickan hade ju inte skadat.

Det har istället getts mer tillfälle till spelande. Det har blivit en del Dragon Age Inquisition och Destiny, men inte så mycket som det kunnat bli. Jag är nämligen inne på min andra sjukdom den här månaden och har mest kännt mig trött under några dagar. Jobbigast var det att jobba när kroppen tog emot.

Destiny är fortfarande inget som motiverar. Vi körde en Crota normal, hard och en Vault of Glass hard under en kväll. Däremot så ska vi under nästa vecka ge oss in i Crusible och se om det kan vara roligt att spela 6 personer tillsammans. Lite friendly competition också för att se vem som får bäst stats.

I Dragon Age så känns allt väldigt stort. Jag sitter flera dagar med ett område. Det går långsamt. Däremot gillar jag känslan i storyn, men det finns väldigt mycket att göra mellan varje storyuppdrag. Jag är dock positivt överraskad över att jag lyckats känna så starkt band till vissa av karaktärerna. Till en början kändes de väldigt platta och ytliga. Personer som jag trodde jag skulle förföra är också utbytta. Hade jag kunnat skulle det blivit Solas, men just nu ligger Cassandra och Dorian på topp.  Däremot så är Solas den absoluta favoriten.

Nu sitter jag dock här igen och väntar på att jag eventuellt ska kunna bli inringd till jobb. Inget än så länge. Jag kan inte heller ta med mig barnen och göra något ifall jag skulle få ett sms. Så vad gör man? Ska jag kanske spela lite igen efter att jag ordnat med lite hushållssysslor?

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i vardag och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

