Destiny, jag tror…

…att vi måste ta en paus. Vi har hållt ihop nu ett tag och jag känner verkligen att vi är som gjorda för varandra. Det är dock inte mig det är fel på, det är dig. Även om jag älskar dig så har du tyvärr många brister. Något som man borta på Kotaku beskriver hundra gånger bättre än vad jag någonsin kommer att göra. Vi behöver nog träffa andra ett tag. Du har dina nya spelare som fortfarande bara utforskat ditt yttre än så länge, medan jag har en hel del spel i hyllan som längtar efter min uppmärksamhet.

Ta det inte fel dock. Vi kommer ses igen. Jag kommer besöka dig då och då, men jag kommer inte helhjärtat ge vår relation mer kärlek förrän du utökat det du kan ge mig. För just nu ger jag dig allt, men får inget mer tillbaka.

Nyligen fick jag en gåva av dig. En Abyss Defiant. Jag längtade efter det vapnet, men vet inte längre vad jag ska ha det till. Vad ska jag prova det på? Varför ska jag känna att jag behöver kämpa i timmar för att få det högst uppgraderat? Var är min morot? Du kan inte bara släppa ett kärleksbarn på mig och sedan inte ha någon del i dess uppväxt.

Nej, jag hatar dig inte. Du är det spel som fått mig engagerad mer än något annat spel. Vi behöver bara gå skilda vägar tills du kommit underfund med hur du kan utvecklas och vem du vill vara. Tills dess räcker det med något besök i veckan. Vi är och kommer alltid att vara vänner. Det är upp till dig att visa att vi kan vara mer än så igen. Visa mig att gnistan finns!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Krönika och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Destiny, jag tror…

  1. SpeLinnea skriver:

    Jag förstår inte, jag trodde det spelet skulle få nya uppdrag var eller varannan månad. Annars blir det ju som du säger att man fastnar på samma ställe.

    • oHcean skriver:

      Uppdragen som kommer är ett multiplayermoment som är samma sak varje gång. Visst kom det ett dlc-paket i december och en hardmode kom på raiden därifrån för lite mer än en månad sedan. Hardmode är typ samma raid fast med fiender som har högre lvl än du och så tillkommer lite nya vapen som inte är jättenödvändiga då det inte finns nya moment att använda dem i. Nästa dlc väntas komma inom ca 3 månader, så lägger spelet delvis på is. Kotakus krönika jag länkat till förklarar helt spot on allt jag ogillar just nu samt exakt samma känslor som jag har. 🙂

Kommentera

