Inför E3 2014

Neon E3

Det är snart dags för de första konferenserna på E3. Bara en dag för att vara exakt, och jag fullkomligt bubblar över av förväntning. E3 gör även varje år en kickstart i mitt bloggande. Det känns helt enkelt som något jag vill skriva om och framförallt vara en del av. Det är en fest som för mig och Xareena är större än julafton. Det är en händelse som för oss handlar om gemenskap och kärlek till spel.

Jag tror även att E3 detta året är oerhört viktigt för många. Den nya generationen har snart hållt igång i ett år och smekmånaden till våra nya konsoler börjar ta slut. Det är nu det krävs mer än nyförälskelsen för att hålla igång relationen. Vi söker efter en helhet där spelen är en viktig aspekt (antagligen den viktigaste) just nu. I år önskar jag mig ett brett spektrum av genrer och nya satsningar. Helst nya ip:n med nya innovativa idéer. Jag antar att vi kommer få se mer WR hos Sony, mer flörtande med konsumenten hos Microsoft och mer Mario hos Nintendo. Men framförallt förväntar jag nog överraskningar.

Vad jag hoppas på slår tyvärr inte in ofta. Men då har jag i alla fall fått spendera en natt dedikerad till spel tillsammans med min fru samt även en riktigt stor mängd nördar på twitter som kommer sitta vaken hela natten. Jag är glad över att jag kommer vara ledig så jag kan ta del av detta evenemang. Jag vet inte när eller om jag kommer få göra det igen. Det gör det extra speciellt för mig.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Detta inlägg publicerades i E3 2014, Okategoriserade och märktes , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar