Födelsedag, påsk mm.

Jag gottar mig i att jag har min familj. Den senaste tiden så har det känts extra positivt då det varit fullt upp. Jag är trött och utsliten varje kväll. Ibland känns livet skitjobbigt när det är mycket som händer. Men sedan kommer man ur det och har de där euforiska känslorna för livet igen. Man minns att man faktiskt hade roligt, trots att man till en början faktiskt inte hade lust att sätta sig och påskynda med lillgrabben. Familjen gör allt för mig och lite till. Utan dem vet jag inte vad jag tagit mig till.

Det händer mycket och en sak som gör att det ibland känns tungt är bristen på fritid. Att kunna blogga, twittra, spela eller träffa människor utanför jobbet eller husets fyra väggar. Dock kommer detta av att jag mår bättre fysiskt och mentalt på andra sätt. Jag känner mig nöjd med att vi blivit mer medvetna om vad vi äter. Vi gör mer och mer mat från scratch och vågar utmana oss själva med nya rätter. Efteråt blir man ofta glad över resultatet.

Dessutom är det saker som tagit mycket tid just nu. Jag har börjat jobba lite grann, jag har fyllt år, påsken har gjort att barnen varit hemma mm.

Trots detta så har jag hunnit spela. Mest Terraria faktiskt. Detta pga nya patch en (som redan finns till pc) som gjort spelet i stort sett dubbelt så stort. Jag och xareena gör oss nu redo för Hard mode. Vi är precis nya för Hard Mode efter att nyss klarat Wall of Flesh.

Dessutom har det blivit mycket Super Mario 3d World och jag längtar efter att få sätta tänderna i South Park Stick of Truth. Båda var födelsedagspresent er och spel jag verkligen ville ha.

Så, det var allt. Tills vi hörs nästa gång.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i vardag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

