Tråkiga nomineringar hos Level 7

Level 7 årets

Hur det kommer sig att jag gärna tittar in hos Level 7 och deras nomineringar till årets blogg, skribent , spelpod mm vet jag inte. Normalt sett så tycker väl människor om listor och jag känner även att jag vill rösta fram just mina favoriter. Tävlingspriserna känns till och med överflödiga. Däremot är jag inte så intresserad av liknande nomineringar och utnämningar i andra evenemang och sammanhang.

På grund av att jag är så pass intresserad av just Level 7:s nomineringar så känner jag mig även mer involverad och vill gärna ha åsikter kring just den omröstningen. Det jag just nu känner är att jag vill att omröstningen ska vara så mycket mer än bara en omröstning där allt som alla redan känner till ska röstas om. Jag saknar de här nomineringen av bloggar eller skribenter som få känner till, men som ändå fångat intresset hos de som nominerar. Självklart kan jag skicka in egna tips, men ifall inte tillräkligt många andra också gör det så verkar chansen vara liten att det tas upp.

Det jag vill ha sagt är att jag gärna ser att större sajter för fram och visar upp nya talanger som intresserar och visar prov på skickligt skrivande. Samtidigt är en länk till en eventuell blogg något som gör att det förhopningsvis blir samarbete mellan bloggaren och sajten så att båda får ta del av länkkärlek och eventuella besökare.

Detta är dock mest en personlig önskan från min sida. Jag önskar vi kunde se ett förbättrat klimat där vi ser mer länkkärlek och där fler människor lyfts fram. Jag själv har ingen strävan efter att själv bli nominerad, men jag ser ofta andra människor som är skickliga men som har svårt att nå fram på grund av den hårda konkurrens som idag finns. Så även om man nominerar en person som kommer på sista plats så kan det ändå ge en möjlighet för personen att hamna på första plats inom något år. På så vis ser jag hur både sajter och vi spelare kan gynnas av att fler namn lyfts fram. Vi får både nya tankar och förhoppningsvis en journalistik som utvecklar communityt åt det bättre hållet.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Krönika och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

