Jag har inget att spela

Så känns det i alla fall när jag blickar ut över spelskåpen som består av några hundra spel som jag inte spelat. Det är inte alltid så lätt att veta vad man ska spela. Spel är som sagt en hobby som består av så pass många genrer att det nästan gör en mörkrädd. Det hemska är att jag är så mångsidig när det handlar om spelsmak. Vad känner jag för att spela just nu liksom?

Självklart är detta ett i-landsproblem. Förr hade jag inte många spel och varvade därför de spel som fanns tillgängliga. Idag vet jag inte vad jag ska spela, för jag har alldeles för många ospelade spel i min backlog. När dessa spel även ställs bredvid nya titlar som inte ännu är inhandlade då känns de grådaskiga och tråkiga. Jag vill ha nytt.

Redan nu känner jag att mitt backlog-spelande har botat lite av den där känslan. När jag nu lovat att inte köpa för många nya spel och bestämt mig för att spela spel som antingen stått orörda eller är halvfärdiga, så är inte suget lika starkt längre. Visst finns det titlar som jag ser fram emot riktigt mycket. Super Smash Bros, Second Son och Dragon Age är bara några av de nya titlar som jag måste ha i år. Grejen är dock att jag inte behöver ha dem på release-dagen.

Men även om jag inte suktar lika mycket efter de nya titlarna så finns ibland känslan där igen. Jag har inget att spela. Eller det övrdrivna urvalet av spel gör att jag får beslutsångest. Då kan jag ibland ramla dit och variera mellan att spela 3 spel från dag till dag. Jag kännet dock att jag behöver det för att finna vad jag verkligen vill spela just nu. Skillnaden ftån förr är att det enbart är spel från backlogen just nu. Det betyder att jag i alla fall fortsätter att spela av min backlog. Allt är frid och fröjd.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Speltankar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

