Skyrim har mycket kvar att ge

Där bockar vi av ännu ett spel i backlogen detta år. Dessutom ett steg närmare att ta 3 platinatroféer i år. Bara en platina kvar med andra ord. 3 stycken avklarade spel ifrån backlogen gör även att jag kan tillåta mig själv att spela ett nytt spel om jag vill.

Spelet jag bockat av i backlogen denna gång är inget mindre än the Elder Scrolls IV: Skyrim. Precis som med många andra titlar så har jag spelat detta innan, bara inte kört klart det. Efter 150h så känner jag mig klar.. i alla fall med huvuddelen. Kvar finns 2 DLC-paket och en massa dungeons att utforska. Jag kommer aldrig bli 100% klar.

Däremot så har jag fortfarande roligt. När spelet först kom ut så utsågs det av oss som årets bästa spel. Det beslutet ångrar jag inte. Jag hittar fortfarande nya saker, utforskar varje vrå och upptäcker nya quests som kan vara fantastiskt roliga. Ibland undrar man hur sidouppdragen kan vara så förbaskat roliga när inte huvuduppdragen är det alltid.

Nu känner jag mig så gott som färdig, för tillfället. Det känns som om jag blivit en karaktär med splittrad personlighet. Jag är en tjuv, lönnmördare, före detta varulv, krigshjälte, skattjägare, husägare till 5 hus, gift, alkoholist, högt uppsatt hos rikemansfolk, magimästare, och dessutom Dragonborn… och mycket mer. Nästa gång börjar jag på en ny karaktär med specifika karaktärsdrag.

image

Rwi är mångsidig. Han gillar att ta långa promenader under norrskenet och äta människor till frukost.

Nästa spel har jag egentligen redan hunnit klara innan detta är publicerat, nämligen Battlefield 4. Mer om detta i ett senare inlägg.

Avklarade spel:

  • Assassins Creed II
  • To the Moon
  • The Elder Scrolls V: Skyrim
Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Backlog 2014, Recension och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

