Skägglöst arbete

Jag är färdig sedan en tid tillbaka. Jag kan titulera mig undersköterska och väntar nu på att få hem betygen. Första arbetsintervjun har jag nästa vecka. För tillfället så är jag pappaledig och har därför valt att söka sommarjobb istället för fast jobb just nu. Dessutom förbereder jag mig genom att än en gång raka av mig mitt skägg och säger adjö till det på obestämd tid. Skägget passar nämligen inte in i det yrke som jag valt. För det första så har det hänt att äldre ofta ser skägget och blir rädda. De kan tro att jag är en invandrare, vilket är sorgligt i sig. Mitt jobb som vårdgivare är dock inte att direkt tillrättavisa en människas tro, men jag ska inte tolerera aktiv rasism heller. För att undvika dessa krångligheter och för att jag egentligen inte lider någonting av det så rakar jag mig.

För det andra så är det direkt ohygieniskt med skägg enligt min mening. Precis som man inte ska ha långa naglar eller smycken som kan komma i kontakt med patienten mm. så anser jag att det lätt fastnar saker i skägget, speciellt med tanke på kroppsvätskor som kan flyga hit och dit samt att många kan greppa efter skägget. Därför ska jag även ha håret uppsatt eller klippa mig.

Det är som sagt förändringar som sker just nu. Det känns roligt och uppskattande. På ett sätt känns det som att livet börjar om på ett sätt och tar en helt ny inriktning.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

