Årslöftet till min backlog

image

Det kommer alldeles för mycket spel som jag vill ha och samtidigt bara växer och växer min hög med ospelade och icke avklarade spel. Så vad vore bättre än att under den nya generationens första riktiga år faktiskt ta mig tiden att spela spel från min backlog och blogga om det?

Först så tänkte jag sätta ut lite regler för mig själv.  Under året så kommer jag inte att ha ett mål i hur många spel som måste spela. I en så stor familj som min så finns det många faktorer som spelar in i hur mycket man kan spela. Vissa veckor blir det knappt något alls. Däremot så kommer jag sätta en gräns på hur många köpta spel från i år som jag får spela. Jag har tänkt mig att 3/4 ska vara från min backlog, spel som är köpta under förra året och längre bak. Däremot kommer jag räkna ett oavklarat spel som avklarat ifall det var så dåligt att jag inte ville spela klart det. Jag får alltså bara spela 1/4 nya inköp.

Vi kan se det här som ett försenat nyårslöfte som både ska rensa upp i min backlog och skona min plånbok. Först ut som ska klaras är Assassins Creed 2. Återkommer med intryck och ifall jag körde ut det. Än så länge roar det och jag kommer skriva om intryck oavsett om jag klarar av spelen eller ej.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Backlog 2014 och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Årslöftet till min backlog

  1. SpeLinnea skriver:

    Det låter rimligt! Mitt löfte är att ens skriva in alla spel på backloggery. 😀

Kommentera

