Stolta föräldrar till en PS4

Då har vi fått konsol nummer två in i den här generationen, nämligen en PS4. En WiiU har vi som sagt redan. Konsolen hämtades kl. 00.00 till fredagen hos Gamestop där det bjöds på festligheter och mycket folk. Eller snarare ungefär hälften av de 25 konsolerna som de faktiskt fick in. En liten siffra konsoler, och jag förstår att långt ifrån alla kan få ett exemplar.

Butiken pryddes i vilket fall som helst med finklädd personal, alkoholfri cider och lite tilltugg i form av snacks och godis. Jag njöt av min första skumtomte här. Viktigast av allt var dock att hämta konsolen, och i och med att vi har barn som skulle upp på morgonen så stannade jag bara någon enstaka minut.

Nattöppet

Nattöppet

Nu går jag hem!

Nu går jag hem!

Väl hemma så fick Xareena tillbaka peppen och från att ha sagt att hon skulle vänta med att öppna upp konsolen till morgondagen så var hon i lådan knappt innan jag hunnit ta av mig ytterkläderna.

2013-11-29 00.20.12

2013-11-29 00.22.52

Något värt att nämna är kontrollen. Den sitter perfekt i handen och största irritationsmomentet från tidigare modell, L2 och R2, har fått en helt sanslöst bra uppgradering.

Sitter perfekt i handen!

Sitter perfekt i handen!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Spel och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

