Veckans Spelglädje v.35-36

Veckans spelglädje är ett återkommande inlägg varje vecka under sommaren som har till syfte att sprida spelglädje och fler inlägg under sommartorkan. En stor del av spelklimatet handlar idag om negativitet mot spel och utvecklare. Varje vecka tar jag därför upp ett utsatt ämne och tvingar mig själv och andra bloggare som vill medverka att göra någonting positivt av ämnet. Syftet är länkkärlek, inspiration och gemenskap.

Ja, ni läste rätt på veckorna. Det är nu dags för den sista spurten i ”Veckans Spelglädje”. Efter förra veckans ”totalfjasko” med enbart mig som medverkade så är det nu dags för något som verkligen alla kan medverka i. Visserligen så förväntande jag mig att bli ensam förra veckan. Det är inte många som kan säga bra saker om P2W (oops, nu börjar jag låta negativ igen). Nej, den här veckan så kommer jag även att dra ut det hela under hela veckan, och jag kommer inte heller publicera något eget inlägg idag. Istället så kör vi en specialare. De som vill medverka vill jag skriver i kommentarsfältet eller skriver till robert.arveteg@gmail.com att de vill medverka. Den officiella ”avtäckningen” kommer sedan att vara den måndagen den 2 September, alltså nästa vecka. Alla medverkande kommer då att publicera sina inlägg samma dag för att vi ska försöka att få en så bra avslutning som möjligt. Publiceringen ska ske senast kl. 10.00 den dagen.

Så, vad har jag då för något i bakfickan? Jo, till skillnad från tidigare veckor så kommer det att bli en riktigt stor frihet denna veckan under ett ämne som verkligen alla som gillar spel kan vara med och skriva i. Jag vill alltså att ni denna gången på ert eget vis, visa vad ni tycker är bäst med spel. Vad är det bästa ni vet? Vad är det som gör det så bra? Varför är detta ert val av hobby? Välj fritt eller hitta på något eget. Bara er egna fantasi sätter gränser. I slutet så kommer vi förhoppningsvis få en våg av positiva inlägg som bombarderar internet så vi vaknar från våra kritiska drömmar, iaf under en dag. Så:

Veckans (veckornas) Ämne: Spel (TV-spel, Videospel, Dataspel, vad ni än kallar det :D)

PS! Jag kommer försöka få så mycket folk som möjligt att medverka. Vore riktigt kul om ni hjälpte mig att få fler att medverka så vi kan göra detta till en riktigt rolig grej nu i slutet. ;D

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Spelglädje och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

