Mellan gott och ont

yin yang minecraft

Det är kväll och jag sitter och bläddrar igenom tweets och läser bloggar. Då och då så ser jag någon eller något som jag tycker är uppåt väggarna felaktigt. Ibland så svarar jag eller skriver även en poäng på twitter. Ibland tar jag upp ”pennan” som nu och bloggar lite. Det som gjorde att jag nu vände mig till bloggen har just med att det är alldeles för många tankar som snurrar i huvudet just nu och det hade bara sett löjligt ut på twitter. Dessutom så hade många missuppfattat det som jag skrivit och jag hade hamnat i onödiga dispyter.

Det är just dispyterna som jag tänker på, för när jag väl sitter här och läser igenom mitt flöde så ser jag gång på gång hur även jag själv ibland gnäller på saker och ting. Jag även uttrycker åsikter om människor som jag inte känner på riktigt. Under den senaste tiden så har stormerna på twitter avlöst varandra med jämna mellanrum och tillsammans med att den nya generationen konsoler är på väg så följer även där dispyter. Det finns även de som säger att de inte har någon åsikt, sätter på sig offerkoftan, men fortsätter att bara spy gälla över alla ändras val. Det handlar bara om att vissa använder finare ord för att föra ut sin åsikt eller sitt hat.

När jag dock såg att personer än en gång går ut och skriver knasiga saker, så inser jag dock hur mina egna inlägg på twitter och i bloggen kan se ut. Mina åsikter mot personer och negativa åsikter om delar i spelbranschen kan ses på precis samma sätt som jag ser på saker och ting. Vissa tycker antagligen att jag själv beter mig som ett svin ibland. Vad tillför jag egentligen med min kritik eller när jag förklarar varför jag ogillar vissa människor? Finns det någon poäng?

Plötsligt slår det mig att jag skulle kunna använda samma tänkande om de positiva sakerna som jag skriver. Vad tillför de egentligen? Jo, mina personliga åsikter. Det är just det som hela mitt twitterkonto handlar om. Det är en förlängning och förenkling av mina åsikter. Jag ogillar många människor irl och gör inte heller någon hemlighet av hur jag tycker man ska bete sig och vad jag anser vara rätt och fel i världen. Dessutom har jag starka åsikter som jag står för och som jag vill dela med andra. Däremot så kan jag inte anse att jag hoppar på en person på ett personligt plan för att jag tycker de beter sig som svin. Många tycker antagligen detsamma om mig. Det jag istället inser är att jag blottar mitt innersta och blir mottaglig för kritik, och många gånger så blir jag kritiserad. Jag inser att jag många gånger tar den kritiken på allvar om den har saklig grund. Jag inser också att jag är nöjd med mitt sätt att skriva och tycker att jag fortfarande ska skriva om saker jag tycker är orättvist och fel. Jag vet i alla fall att jag har en lagom balans mellan positivitet och negativitet. Något som jag är nöjd med.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

