Firande av 5-årig bröllopsdag

Ja, min fru hade den 26 stått ut med mig och hennes ringar i 5 hela år. Hon har ständigt tjatat om att jag skulle lämna henne efter 1 år, sedan efter 2, sedan efter 3 osv. Nu säger hon bara att jag kommer lämna henne någon gång i framtiden för en storbystad blondin. Snart kommer hon säga att jag kommer lämna henne tills döden skiljer oss åt, och det skulle ju i alla fall vara rätt ur prästens synpunkt och det avtal och kärleksförklaring som vi gjort inför gud och den församling som närvarade. 

Under vår bröllopsdag reste vi faktiskt till Oskarshamn. Det var i den här parken som jag friade till henne samtidigt som ett A-lag gick förbi och skrek saker som: ”HÖH,TITTA, HÖH, DOM E KÄÄÄRA”. Så är vårt minne när jag satte mig på knä framför min hustru och bad om att få spendera resten av mitt liv med henne. Framför vår stupfulla publik så sade hon ja.

I Oskarhamn så hade vi först och främst 3 mål. För det första så ville Xareena äta amerikanska pan-pizzor, vilket visade sig vara en besvikelse. Pizzerian hade stängt, bytt ägare och slutat med den typen av pizzor. Vi fick nöja oss med vanliga pizzor, vilket dock inte var fy skam det heller.

Det andra vi gjorde i Oskarshamn var att besöka Xareenas vän och titta på deras lilla 2 månaders bebis. Underbar liten rackare var han med ett intresse för omvärlden. Sedan vet man ju att de små bara är lugna när det kommer besök. På nätterna är det nog ganska så livat kan jag tänka mig.

Det tredje som vi kom till Oskarshamn för att göra var att titta på när Overworld spelade. Ett hyfsat nytt band som ändå enligt min åsikt borde ha fått skivkontrakt redan. Jag pushade Xareena till att bli tagen på bild med sångaren Endigo, vilket hon motvilligt gick med på, men som hon sedan var överlycklig över.

Endigo & Xareena

Natten spenderade jag och Xareena sedan på hotellrum där vi [censur] och [censur]. Det var riktigt svettigt och varmt.

Ett stort tack till svärmor som tog hand om våra troll till barn och som dessutom gjorde ett fantastiskt jobb. Man märker att hon har haft 7 barn innan.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Personligt, vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Firande av 5-årig bröllopsdag

  1. Endigo skriver:

    Sjukt kul att ni kom! 🙂 /Endigo, Overworld

Kommentera

