Veckans Spelglädje v.30

Spelglädje är tyvärr en bristvara för mig för tillfället. Jag har varit bortrest och har nu stora mängder skolarbete att göra, vilket inte minst visar sig i att jag knappt spelar någonting alls och att både blogginlägg på Svampriket Junior och här får bli lidande. Ja, det är därför detta inlägg är lite sent. Men jag får nu istället glädja mig åt spelglädje i form av veckans inlägg. Förra veckans inlägg så fick jag ett härligt tillägg från Maria borta på bloggen …and my shield!, vilket var väldigt välkomnande. Det är väldigt kul att se hur dessa inlägg kan hjälpa andra människor att skriva fler inlägg på sin egen blogg. Keep em comin!

Den här veckan så har jag istället valt att göra ämnet lite bredare än sist. Fokus låg först på gnället som ofta uppstår i och med installationstiderna till PS3. Dessa obligatoriska installationer har inte alltid gått hem hos spelare och många tycker att de är otroligt långsamma. För att hjälpa er lite på traven så kan man tänka sig att installationer kan handla om nedladdningstider också, eftersom det man t.ex laddar hem till Xbox 360 inte behöver installeras, utan läggs in på en gång. Som ni säkert förstått så är:

Veckans Ämne: Installation-/Nedladdning-/Laddningstider

Jag själv tänker inom det här ämnet göra någonting simpelt och med en enda bild visa positiva egenskaper med en installation.

Installing pros

Medverkande bloggar:

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Spelglädje och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

