Spelhögen växer, men jag spelar

Det blir bara fler och fler spel i vår samling. Nu senast fick vi en hög spel av @PappaSpel från bloggen Spelkriget. 13 spel för att vara mer exakt. Dessa spel behövde vi enbart betala frakt för, och om det var välkommet. Barnen sitter redan för fullt att planerar vilka som de ska spela först, och nu, bara nu för en sekund så kommer de inte att tjata om att de intehar några spel att spela trots att vi har flera hundra.

image

Dessutom så har vi PS+ medlemskap här hemma. Jag har ännu inte hunnit prova Uncharted 3 ännu, och det känns som om det är på tiden att spela det innan jag ger mig på the Last of Us. Inte för att de spelen har någon koppling till varandra utöver utvecklarna, men känns ändå som jag vill ha klarat deras tidigare spel innan till den här konsolen bara. Dessutom så fick vi på PS+ XCOM: Enemy Unknown som är ett spel som jag dragit mig för att köpa då jag vet att jag sällan gillar den typen av spel. Däremot har mottagandet från bloggare och journalister varit så pass bra ändå att jag velat prova.

Vågar man då säga att spelhögen växer i och med PS+ då man bara har tillgång till dem som prenumerant? Jag tror det. Jag menar, jag kommer ju spela dem. Vissa spel brukar jag vilja ha som en egen kopia, men ibland känns det bra att inte har för mycket fysiska kopior. Spelen blir bara fler och fler, men utrymmet i hemmet blir bara mindre och mindre. Det kommer bli att vi flyttar ned fodralen till spelen i en låda medan skivorna kommer hamna i plastfodral inom en snar framtid. I alla fall de äldre spelen.

Dock så finner jag glädjen i att klara spel. Från att knappt spelat ut något spel på hela året så har jag nu spelat igenom 3 spel förra månaden. Först Remember Me, sedan Hotline Miami (väldigt kort indiespel dock) och idag blev jag klar med Bioshock Infinite.  Sommaren har bara precis börjat. Nu fortsätter vi!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Speltankar, vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

