Podcasts är mina stämningshöjare

image

Gick iväg igår kväll mot affären med tunga kliv. Kände mig nedbruten och ledsen utan någon egentlig anledning. Ibland så hjälper en promenad perfekt mot en sådan form av nedstämdhet, men inte den här gången kände jag direkt. Tur då att jag faktiskt har ett äss i rockärmen.

Väldigt många människor lyssnar på musik under dagarna för att hålla igång humöret och kanske till och med få en start på dagen. Jag lyssnar på spelpoddar. Helst strömmar poddar som Svamppod fyrkant, Spelklassiker Musik, Play Before You Die eller Spelberget ur mina lurar. Det finns dock en hel hög med andra poddar som jag också lyssnar på sporadiskt, men de nämnda har en speciell plats gös mig. Det de flesta av dessa har gemensamt för mig är att de på ett eller annat sätt har en närhet, ödmjukhet och en humor som passar mig. När det lättsamma snacket väl kommer igång och där misstag tas med en nypa sålt så kan jag känna att världen känns förlåtande och bättre än innan.

Det jag tänker på är väl att jag är väldigt tacksam över alla podcasts som finns där ute och som är gratis för oss lyssnare. I många fall gör ni detta utan något i gengäld och bara för skojs skull. Ni är toppen! Visst har jag själv länge velat göra en egen podcast efter att jag under en tid medverkade i en, men min vilja är att allt måste vara som jag vill. Jag har egentligen bra idéer och tillräckligt bra med utrustning för att börja, men vill ha en jingel i början. Vi får se hur det blir. Tills vidare så får jag njuta av alla er grymma människor som strömmar ljuvligheter in i mitt öra.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Personligt, vardag och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

