DING lvl 70

Ny armour, ny lvl, dock skitupplösning för att min dator suger

Ny armour, ny lvl, dock skitupplösning för att min dator suger

Jag har hoppat till att spela en del Guild Wars 2 igen och jobbar mig stadigt mot att nå lvl 80 med min första karaktär och igår nådde jag ännu en milstolpe, nämligen lvl 70. Det är egentligen inte så jobbigt att levla i GW2 så praktiskt taget allt man gör hjälper en att nå nästa lvl. Det är det som gör det så roligt också, att jag kan göra det jag känner för och samtidigt jobba mot att nå mitt mål.

Det som även sporrar mig till att spela mer är även min guild. Utan deras stöd och trevliga sällskap så hade inte resan varit detsamma. Att spela mmorpgs handlar för mig mycket om att ha människor att spela med, och att det ska vara rätt människor. Jag känner att jag hittat min favoritguild redan. Vi har ett trevligt språk, ett gemensamt bra synsätt på hur vi spelar och inga egentliga krav. Vi bara hjälper varandra och har det trevligt.

Det för tankarna till när jag spelade World of Warcraft i början. Redan där hittade jag snabbt en guild som passade mig helt perfekt. Vi hade ett roligt samarbete och en riktigt trevlig stämning där alla hjälpte varandra och där vi hittade på saker ihop. Tyvärr så splittrades guilden av många oförutsägbara händelser. Efter det så var spelandet inte detsamma. Visst hade jag mina irl-kompisar att spela med och chatta med, men det hoppade servrar var och varannan vecka. När jag även inte hittade en guild som var någorlunda aktiv och som inte hade ett trevligt umgänge som passade mig så fick jag till slut säga adjö till WoW.

Det jag blickar framåt nu och som jag kanske kommer varva med är Tomb Raider. Jag har spelat en hyfsad bit redan, men tog en paus till förmån för GW2. inte för att Tomb Raider var dåligt dock. Spelet var riktigt underhållande och serien har ändrat sig på ett intressant sätt. Nä, nu ska jag tillbaka till GW2. Smell ya later!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Speltankar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

