Superhelg med bröderna

Ni som följer mig på twitter visste nog redan detta, men mina bröder var på besök under fredagen och lördagen. Det är för det mesta en trevlig tillställning där vi alltid har väldigt mycket kul för oss. Den här gången så spelade vi en hel del Playstation All-Stars Battle Royal, vilket gick alldeles utmärkt då min ena bror tagit med sig två kontroller. Medan vi spelade så satt Xareena och återhämtade sig inne i sovrummet framför sitt Skyrim som hon aldrig verkar bli klar med. Hon har i alla fall kul när hon kan prata lite Skyrim med min ena bror som också spelat en hel hög med tid i det spelet.

Battle Royal har jag kört vid tidigare tillfälle med mina två äldsta barn. Vi använde oss då även av vår PS Vita och körde genom cross-play. Personligen så tyckte jag det var lite krångligt med tanke på att vi var tvungna att joina Vitan med PS3an genom internet. Då var det mycket smidigare att bara spela med kontroller som vi gjorde den här gången. Men kul var det, även om det är lite obalanserat ibland.

Vi hade även skitkul med brädspel. Min ena bror har blivit helt frälst i brädspelet Munchkin, vilket är ett brädspel som fokuserar på att man nästan enbart spelar med kort. Det är ett rollspel som alltså helt styrs med hjälp av kort och gnälliga spelare som glatt bråkar om hur vissa regler ska tolkas och ifall man kan göra undantag. Spelet är helt enkelt lite galet med en stor gnutta humor i sig. Jag ä väldigt tacksam för att vi fick ett exemplar av det här spelet av min bror, för det var verkligen en supergåva.

Munchkin

Utöver detta så var vår yngsta son väldigt lycklig över att ha sina farbröder där. Han ville inte spendera någon tid alls med varken Xareena eller mig. Ja, han skulle till och med sova bredvid sin ena farbror och följa med honom hem tyckte han.

Utöver detta så känns det som om jag har väldigt mycket idéer som jag vill genomföra. problemet är att när jag har kust och ork för att skriva så är det alltid annat som kommer i vägen, saker som har högre prioritet helt enkelt. Sedan sitter man där på kvällen när man är som tröttast och bara vill spela en runda Guild Wars 2 eller sjunka ned i soffan framför ett härligt lir innan dagen tar slut. Jag antar att ni får hålla ögonen öppna efter inlägg. Syns!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i vardag och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

