Skämshögen står still

Ja, den står väl alltid still. Ständigt står den i bokhyllan och stirrar surt tillbaka på mig. Ibland kan jag nästan höra snyftning där innifrån skåpet från spelen som gråter av förtvivlan för att jag inte spelar dem. Eller ja, jag känner egentligen ingen press. För mig så känns det som att jag har en samling spel, ett bibliotek, som jag kan välja och vraka i när jag väl tänker spela. Det är faktiskt rätt skönt.

Dock har jag spelat mindre antal spel än vanligt de senaste dagarna. Jag har nämligen spelat väldigt mycket Guild Wars 2. Dungeons har klarats, daily achievment har gjorts, områden har finkammats. Jag har helt enkelt haft väldigt roligt, och det är tack vare mina guildkamrater.

Vid far dock se hur det blir med att ta upp andra spel igen snart. Jag spelade som sagt Ni no Kuni ett tag, men bestämde att jag fortsätter med det efter att jag själv kan köpa det. Dock har är fortfarande the Witcher inte avklarat än och ligger och väntar på datorn det med. Får se när jag tar upp det igen, för kul var det.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

