Fyrpar i A

Det går bra nu, även om det är lite knaggligt. Jag hade ju till exempel stora problem med CSN och min skola som båda skyllde på att den ena inte skickat in mitt studieintyg, och den andra på att CSN slarvat bort mina studieintyg. Det hela slutade med att jag fick en räkning på 12000 kr som CSN ville ha tillbaka pga att jag skulle ha lurat dem att jag studerade fastän jag inte gjorde det. Det hela löste jag ganska snabbt efter intensivt ringande i 3 dagar och räkningen ströks.

Det hela är egentligen inte så farligt som man kan tro och dessa problem brukar ha en tendens att gå att lösa ganska så lätt. Detta hindrade dock inte mig från att gå in i panik-mode. Det gjorde mig även varse om hur känsliga samhällets olika system är. Blir det bara lite annorlunda än vad reglerna säger så faller man mellan stolarna. För mig handlade det om att jag studerar på distans där man måste anmäla nya kurser kontinuerligt till CSN allt eftersom utbildningen fortskrider.

Under tiden som jag satt där så tänkte jag även på mina betyg som jag fått i den kursen som alla hittills varit A ( just nu är det fyra stycken). Vid det tillfället var de inte värda ett smack. Enligt CSN så hade jag inte ens gått på den kursen.

I dagsläget så är jag sjukt glad dock. Varje gång jag lämnar in en uppgift så prisar läraren mig till skyarna, och gud vad bra det känns. För även om betygen i slutänden inte spelar så stor roll i mitt CV så är det ändå bra för min skull och det är därför som jag strävar efter bra betyg. Det är liksom ett sätt för mig att må bra, men samtidigt en kvalitetssäkring på att jag kommer ha bra kunskaper när jag väl börjar jobba. Allt är bra, och allt känns bra.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

