9/100 – Vilse

Titeln på inlägget har två betydelser. Dels handlar det om hur jag känner mig och dels handlar det om TV-serien Lost som ju betyder vilse.

Anledningen till att jag känner mig vilsen är lite svår att sätta fingret på. Jag har nyligen gjort en neuropsykiatrisk utredning och trots att jag fått en diagnos (ADHD med autistiska drag) så vet jag ändå inte hur jag ska gå vidare i mitt liv. Nästa steg för mig vet jag i alla fall vad det blir. En personlig handläggare på arbetsförmedlingen och stöd inför att hitta sysselsättning. Vart det kommer leda har jag ingen aning om, men jag vill kunna hitta något som gör att jag kan bidra med den kunskap jag har, hur det nu än blir.

Allra helst skulle jag vilja ha en hel gymnasieutbildning. Det är något som verkligen gnager mig ska ni veta, att kunna men ändå inte lyckas svider rätt rejält. Om jag lyckas klara av en gymnasieutbildning har jag i alla fall en grund att stå på och det vore rätt skönt.

Serien Lost hittade jag idag på Viaplay. Jag har sett fram till och med säsong 3 så nu när jag såg att Viaplay har alla säsongerna tänkte jag att jag skulle passa på. Tyvärr kommer de bara att visas till slutet av februari så jag måste skynda mig att se klart 3 hela säsonger. Förhoppningsvis hinner jag det, för jag gillade verkligen serien.

Nu ska jag gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon nämligen.
Godnatt på er!

Om Elin aka Xareena

Spel- och teknikgalen fyrabarnsmamma som flummpluggar på universitet samtidigt som hon är hemmamamma åt minsta barnet. Äger alla konsoler denna generation och x antal från de tidigare generationerna. Har en förkärlek för Sonys konsoler och älskar troféer.
Det här inlägget postades i Blogg100, Personligt, vardag och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 9/100 – Vilse

  1. Ina skriver:

    Känner igen mig. Känner mig jävligt vilse så fort jag försöker kolla framåt, och det där med gymnasieutbildning ja… var ju inte precis kunskaperna som saknades. I mitt fall var det dock mobbning och att jag inte kunde handskas med att folk satt och skrek och störde i klassrummen som gjorde att jag inte gick klart.

    Lost var en intressant serie. Väldigt luddig, urspårad och med några dalar, men överlag är jag jätteglad att jag köpte och kollade på den. Hoppas du hinner se klart!

    • Elin aka Xareena skriver:

      Tack för kommentaren. Jag var nästan helt utfryst på gymnasiet så när som på en vän, men mitt största problem och anledningen till att det gick åt skogen var att jag fick byta skola efter första året. En skola som hade annan planering vilket innebar att jag hade missat vissa ämnen och gjort ämnen de inte gjort och då orkade inte jag mer. 😦 Idag önskar jag dock att jag hade försökt mer, för det kommer bli jäkligt tufft att (troligtvis) tvingas läsa en hel gymnasieutbildning. Men gymnasiet känner jag ändå att jag kan klara av. Att läsa på Högskola el. Universitet kommer jag aldrig försöka mig på igen. Kraven är för stora. :/ Oj. Det blev nästan som en hel uppsats som svar. 😛 Jag har iaf räknat ut att jag borde hinna se klart Lost. 41 avsnitt kvar nu och vi hinner med runt 4 per kväll så jag kommer hinna. 😀 Det enda tråkiga är att Viaplay är rätt buggigt.

Kommentera

