Blogg100: Inlägg 7/100 – Vardagstankar: Fortfarande sjuk

För er som följer mig på Twitter är det kanske ingen nyhet att jag är sjuk, tror iofs att jag skrev något om det i blogginlägget igår också, men i alla fall så är jag fortfarande inte frisk. Har inte spelat något sen i Söndags och det kanske inte är så lång tid i andras liv, men för mig är det en evighet. Problemet är väl inte så mycket att jag är sjuk som att jag känner en generell svacka i spelsuget. Har massor att spela, men känner mest meh för allt.

Känner att jag borde ta itu med något istället för att sitta och stirra på Nexusens skärm. :/ Men har ingen motivation och då blir det som det blir.

Fick äntligen hem min mobil idag, och fick ett lol-ögonblick då det på paketsökningen stod sms-avisering. Hur sjutton tänkte de där? Som tur är räcker det ju med kolli-id och legitimation för att hämta ut paket så det löste sig ju i alla fall. Förresten så tänkte jag bara nämna att smsavinumret är samma som de 4 sista siffrorna i kollinumret. Så ser man att paketet kommit fram, men ännu inte fått avi så kan man fuska och använda dem. 😉 Hur som haver så är jag överlycklig över att mobilen är hemma igen. Man känner sig helt handikappad utan mobilen, och även om jag skaffade Nexusen som substitut så är det ju inte en mobil och den har ju heller inte 3g så som hjälpmedel när man är iväg duger den inte.

Däremot är Nexusen mycket bättre lämpad att blogga ifrån och det är bra mycket smidigare att surfa eller spela på den. Nu kommer den dock vara hela familjens i och med att jag fått tillbaka min mobil så resten av familjen är nog lika glada som jag är över att min mobil är tillbaks.

Det blev inget avancerat blogginlägg idag för jag är för trött och hängig för att orka tänka, jag använde upp energin på gårdagens inlägg. Men, förhoppningsvis har jag någon ny idé imorgon. Man får ju mer idéer ju mer man skriver. Än så länge så har jag lyckats med ett inlägg om dagen så hoppet lever om att jag ska klara av att blogga i 100 dagar. Den som läser får se. 😉

Om Elin aka Xareena

Spel- och teknikgalen fyrabarnsmamma som flummpluggar på universitet samtidigt som hon är hemmamamma åt minsta barnet. Äger alla konsoler denna generation och x antal från de tidigare generationerna. Har en förkärlek för Sonys konsoler och älskar troféer.
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

