Blogg100: Inlägg 5/100 – Trött

Vet inte vad jag ska skriva idag, är så trött. Minstingen fick feber igår. Det är så psykiskt påfrestande när de små är sjuka och man vill bara ta över febern och det onda så de kan må bra. Men det går ju inte, tyvärr.  Själv har jag fortsatt spela Borderlands dlc idag medan de äldre barnen varit hos kompisar och minstingen sovit, men det är ett frustrerande dlc och alldeles för långt i min smak. För att inte tala om hur svårt det är. :/

Jag har ingen motivation att blogga idag och hade inte Robert påmint mig igår om bloggandet hade jag inte kommit ihåg det och skulle därmed ha misslyckats på startlinjen så att säga. Hundra dagar känns som väldigt lång tid just nu.

Igår tittade vi på Battle Royal som många säger att författaren till Hungerspelen har kopierat och när man bara jämför filmerna med varandra är det nästan läskigt hur lika de är. Huruvida författaren till Hungerspelen (jag vet inte vad hen heter och orkar inte googla, förlåt) faktiskt har kopierat eller inte kan jag så klart inte svara på, men det är väldigt mycket sammanträffanden annars.

För övrigt läste jag ut Under Kupolen idag och jag blir än en gång påmind om att Stephen King är en av världens bästa författare. Att kunna skriva ett monstrum  på över 1000 sidor utan att berättelsen tappar fart eller blir tråkig klarar inte många författare av, men King gör det!

Men nu ska jag gosa lite med minstingen och hoppas på att han blir frisk snart.

Om Elin aka Xareena

Spel- och teknikgalen fyrabarnsmamma som flummpluggar på universitet samtidigt som hon är hemmamamma åt minsta barnet. Äger alla konsoler denna generation och x antal från de tidigare generationerna. Har en förkärlek för Sonys konsoler och älskar troféer.
Det här inlägget postades i Blogg100, Personligt, vardag och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Blogg100: Inlägg 5/100 – Trött

  1. Ina skriver:

    Jag hade min första bloggsvacka igår. tog ett bra tag innan jag kunde skriva nåt, och det var bara tack vare min bloggserie som jag helt hade glömt att jag har 😛
    Himla trist när motivationen tryter, men shit happens och egentligen kan man ju sätta sig och skriva bara just det. Det är ju också ett inlägg 🙂

    Oroväckande det där om Borderlands-DLCt 😛 Jag, brorsan och sambon spelar Borderlands 1 (i en 2.5-runda) och ska köra igenom alla DLCs. Vi har klarat Moxxis och är mitt i Zombie Island. Hoppas vi tycker att generalens DLC är roligare än du tycker 😛

    Krya på dig minstingen! Inte roligt alls att vara sjuk!

    • Elin aka Xareena skriver:

      Mitt största problem med General knoxx är att det blev så fruktansvärt svårt, annars är det både stort och välgjort. Tror nog det är lättare när man är flera som spelar, så ni får nog bara nöje av utmaningen. 😀
      Är rätt virrig och trött så jag ber om ursäkt om det låter helkonstigt det jag skriver. ^^
      Tack för stödet och jag uppskattar att du läser mitt svammel. 🙂

Kommentera

