Blogg100: Inlägg 3/100 – Vägra WyWallet

Förra gången jag köpte en smsbiljett till bussen fick jag ett SMS som talade om för mig att Halebop ska byta till wywallet och att om jag ville kunna fortsätta köpa saker via SMS så skulle jag automatiskt anslutas till WyWallet nästa gång jag köpte smsbiljett. Jag har valt att aldrig mer köpa något via SMS eftersom wywallet har några klausuler i sitt avtal som ger dem rätt att använda mina uppgifter i marknadsföring. Inte bara för deras egen marknadsföring mind you, utan till tredje part. Det accepterar inte jag, och därför bojkkottar jag wywallet.
Att alla telefonbolag går ihop och använder samma företag ger mig kalla kårar, luktar monopol lång väg.

Som tur är kan man nu betala med kort på bussen här i Kalmar och biljettköp är den enda anledningen jag skulle ha köpt något via sms så jag behöver inte oroa mig.

Om Elin aka Xareena

Spel- och teknikgalen fyrabarnsmamma som flummpluggar på universitet samtidigt som hon är hemmamamma åt minsta barnet. Äger alla konsoler denna generation och x antal från de tidigare generationerna. Har en förkärlek för Sonys konsoler och älskar troféer.
Det här inlägget postades i Blogg100 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

