Första kursen är klar!

Student loan and Study

Det var oerhört skönt att börja läsa inom vårdområdet igen. Förr började jag till exempel att läsa till sjuksköterska, men på grund av allt som händer runt omkring oss så har det nu blivit så att jag läser till undersköterska istället.

Allt känns verkligen igen. Min första kurs var Vård- och omsrogsarbete, vilket egentligen är de mest basala sakerna som man gör som en undersköterska. Men det är ändå den mest essentiella biten. Att vara nere på golvet och arbeta med just människor är det som sker dag efter dag. Det är just det som jag verkligen älskar med det här yrkesvalet också, att träffa människor. På något sätt så känns det aldrig uttjatat, utan alla människor är som sagt. Inte ens sjukdomarna ter sig lika på alla människor. Jag vet att jag hamnat rätt i och med detta val.

Första delkursen är som sagt klar nu, och den klarade jag utan problem. Det jag ska tackla nu är Medicin. Detta är min akilleshäl. Däremot så förvånade det mig hur mycket som jag faktiskt kommer ihåg sen sjuksköterskeutbildningen, och än så länge så är mitt humör på topp. Visst känner jag mig stressad kring ifall jag kommer hinna läsa allt tills det är provdags, men blir alltid överraskad av mig själv av hur bra det går.

Det mer negativa är dock att jag ännu inte fått mina pengar från CSN. Jag skulle som sagt läsa upp mina 200p som fattades, men allt gått väldigt långsamt. För det första så tog det en vecka utifrån det att min första kurs slutat innan jag fick ha ett betygsamtal. Sedan tog det en vecka för betygen att slutligen landa hos CSN. Som det ser ut nu så har CSN haft mitt betyg i ca 3 arbetsdagar, men har ännu inte skickat något svar. Däremot så är mina förhoppningar att jag kommer få pengar innan julen iaf, vilket känns ganska så självklart i och med att de haft mina pengar så länge.

Nej, idag så är det tredje advent. Det blir att skriva lite till med annat och sedan så blir det adventsfika med familjen.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

