Gamex – dag 3

Vi var väldigt trötta den här dagen. Inte för att vi varit ute på puben kvällen innan, utan pga allt ståhej som vi utsatts för. Den här dagen var nog även den som kändes som mest stressande. Vi hade en deadline för Svampriket, det fanns mycket som vi inte hade provat som vi ville prova, och vi ville träffa mer människor. Dock så var det otroligt roligt att spela in videos med Svampriket, även om det bara var några första stapplande steg för oss.

Vi tvingade oss dock in på mässgolvet igen, och jag slogs över hur duktig Xareena var trots hennes sociala fobi. Hon dansade upp till utställare och fick dem till exempel att prata med oss personligen, och de kastade till exempel bort barn från spelen så att vi skulle kunna få prova. De plockade även fram ny hårdvara i form av Sonys nya ratt som vi fick klämma och känna lite på. Som helhet så kändes det som om det var den här dagen som vi fick mest gjort, trots tröttheten.

Däremot så missade vi en hel del dock, men fick så mycket mer tillbaka. Vi träffade till exempel nordiclania från rpgaiden, vilket var något som vi sett fram emot under en väldigt lång tid. Hejhej! 😀 Dessutom så spanade vi in lite cos-playare som dansade runt lite här och var, vilket var otroligt spännande.

Kvällen ägnade vi lite smått åt att ta oss en gamer-öl och lite umgänge med några från Megazine, fröken Ina Bäckström, och annat skönt twitterfolk som Sindawilya och Explewd. På något sätt så kändes det som om detta var avslutningen på Gamex för oss, för dagen efter så skulle vi hem. Det blev liksom inte mer, utan jag försökte att i alla fall hinna med att titta lite på cos-play. Mer var det inte, och det kändes ganska tomt när vi kom hem. Det var tyst, och allt var som vanligt. Ändå så kommer jag aldrig glömma mitt första Gamex.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Gamex 2012. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gamex – dag 3

  1. Lania skriver:

    Det var himla kul att träffa er också. Ni var precis som jag föreställt mig, trevliga, härliga och kramgoa! 😀 Eftersom jag inte hade så många spel jag såg fram emot att testa på Gamex, så var nog den största behållningen att få träffa så många fellow gamers som man pratat så länge med på nätet. 🙂

    • Robert skriver:

      Ja, jag var lite flummig av mig kanske. Sedan fick du träffa trötta oss. Man blev väldigt trött på Gamex pga den höga ljudnivån osv. Mycket intryck att ta in.

Kommentera

