Gamex – Dag 1

Kan man verkligen kalla detta för dag ett? Ja det är frågan. Efter att ha klökts och känt mig spyfärdig på bussen till Stockholm så ska vi ta tunnelbanan till Kista, vilket bara det var ett traumatiskt minne. Vi försvann snabbt i ett hav av människor som verkade känna av att vi inte hörde hemma där. Vi flöt bara med, försökte stanna upp och hitta rätt väg, men flöt sedan en stund till. But we prevailed!

Vi lyckades faktiskt ta oss till hotellet och följde sedan en gångväg till Kistamässan. Xareena försäkrade mig gång på gång om att hon visste vägen och jag citerar: ”jag har gått den här vägen innan” vilket så klart får mig att lägga all min tilltro till hennes tröstande röst. Det slutar med att hon helt plötsligt inte riktigt visste vilken väg vi skulle ta, varpå jag tyckte att hon gått den här vägen innan. Tydligen så hade hon bara gått i Google maps… en liten bit… för det blev för jobbigt. -_-

Vi kom dock till mässan till slut, trötta och hungriga. Humöret gick snabbt upp igen då vi mötte Sintorn och gänget från Kraid.se, samt en del av Svamprikets crew. Den vi smekte mest med var dock Jerry aka Sätrapôjk. Vi tog oss tiden att umgås och trycka i oss lite föda som jag inte ens tror att jag gillat om jag så gått en vecka utan mat.

Jerry, lika trevlig irl som på twitter!

Senare på kvällen stupade vi bara i säng utan att ta oss tiden att gå ut på en gameröl eller dylikt. Sängen var bara för lockande. Inte heller fann vi någon ro eller tid att titta på spel eller dylikt då vi kom fram så sent, så att ta pulsen på Gamex vid den här tidpunkten var både omöjligt och hade varit orättvist.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Gamex 2012. Bokmärk permalänken.

Kommentera

