Ritprojekt med barnen del 3/4

Nu var det groteskt länge sedan som jag publiserade något i den här kategorin, men jag har inte glömt bort det. Istället så har energi lagts på att skriva andra inlägg eller helt enkelt rita annat som jag kännt för. Ibland så är det ju även så att man inte alltid har tid, utan spelar eller gör annat med barnen när man får tid.

För de som inte sett de här inläggen tidigare så kan jag snabbt berätta att jag har bestämt att jag med varje barn ska rita en bild där de porträtteras tillsamans med en pokémon. Samtidigt så ska barnet jag porträtterar själv göra en bild på den pokémon som de valt. Resultatet publiceras sedan på bloggen som en rolig grej som jag och barnen kan göra. Självklart så publicerar jag mina bilder trots att jag är ljusår efter duktiga ritare. Det är alltså mest på skoj. Dock så uppskattas konstruktiv kritik. 🙂

Den här gången så har jag ritat vår näst äldsta grabb. Han ville väldigt gärna porträtteras tillsammans med en Machamp, och efter cirka 2 timmars arbete så var vi båda klara. Här är resultatet:

image

Min bild är väldigt enkelt utformat utan något speciellt. Vår grabb står framför sin pokémon med en pokèboll i hand. Vissa saker ser lite missbildat ut, men med begränsad tid och barn som tröttnar så får man ta det.

image

Grabbens bild är lite med artistiskt inriktad. Han kastar på bilden en pokéboll på en Machamp som slår iväg den. Mer text finns även på bilden. Notera även att han ville signera den precis som jag. 😀

Nästa gång så blir det en bild på minstingen. Han kan tyvärr inte rita tillfälligt bra ännu, så det får bli en enda bild av mig som avslutning.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Bildprojekt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

