Tillbakablick: Sjukdom och andra oroligheter

Hej kära läsare på bloggen! Det har varit mycket nu den senaste tiden, både i positiviv och negativ bemärkelse. Sjukdomarna i hemmet har följt oss, ekonomin har varit något att bita i, och framtiden är något som vi är både oroliga och förhoppningsfulla för. En sak ska ni i alla fall veta, och det är att det inte är för att vi skrivit på Svampriket som vi har varit inaktiva. Vi skriver som sagt fortfarande när vi känner för det eller när vi har tid. Så här har det varit:

Familjetiden

Den senaste tiden så har jag varit sjuk. Ja, först och främst så har den handlat om vanlig halsfluss, feber, ont i öronen osv. Självklart så försvinner glädjen i att sätta sig vid datorn att skriva då. Vid ett sådant tillfälle så är man bara trött och vill kura ihop sig i soffan och bara ta det lugnt, men när man har barn så finns det andra viljor med i beräkningen. När man sedan är klar med sysslorna så finns det helt enkelt inte mycket kvar av en.

Det hela slutade dock inte där. Efter att förkylningen släppt så kom nästa baksmäll i form av att jag började få ont i halsen igen, en smärta som letade sig upp i örat även den här gången. Allt eftersom så fick jag även svårare att svälja, och en del av vätskan och maten som jag svalde valde att komma upp i näsan istället. Självklart så blev jag tvungen att ringa sjukvårdsrådgivningen som snabbt skickade iväg mig till jourmottagningen här i Kalmar. Mina stackars bröder som var på besök fick snällt sitta och vänta på mig hemma. Väl där konstaterades det att jag hade halsböld, och att de var tvungen att skära upp bölden inifrån munnen. Ja, det var ingen trevlig upplevelse och jag väljer därför att inte gå in på detaljnivå här. Jag fick helt enkelt skära upp 3 gånger och gå på antibiotika och värktabletter. Att medicinen sedan pajade min mage så jag låg dubbelvikt var ju också det en annan femma.

Kan utöver detta berätta lite positiva nyheter. Jag har sommarjobbat inom äldreomsorgen och håller nu fortfarande en fot inne i form av timvikariat. Tillsammans med detta så har jag kommit in på utbildningen till undersköterska. Problemet är dock att kunna finansiera min studietid eftersom sista terminen gick skit pga att hela vårt hem var en enda stor röra under den här perioden. Förhoppningsvis så kommer vi ha skäl nog för att jag ska få studiemedel ändå. Just nu samlar vi på oss en massa papper som skall bevisa att det fanns avgörande händelser som gjorde att jag inte kunde studera, händelser som jag inte kunde rå för.

Speltiden

Ett tag så var det inte mycket spel alls. För det första så har jag väntat så ända in i baljan på Guild Wars 2, och folk som följer mig på twitter har verkligen inte kunnat undgå det. Inte heller har de kunnat undgå min förtjusning över spelet heller eftersom mitt twitterflöde till 90% har bestått av Guild Wars 2. Helt superbt spel, och man kan verkligen se att Arenanet har lagt ned sin själ i det här projektet. Mer om mina tankar om spelet kommer komma i ett framtida inlägg. Vill bara tacka Ina (OhNoSpyware på twitter) för all hjälp som hon erbjudit både personligen och genom blogginlägg kring frågor om spelet.

I framtiden så kommer det utan tvekan att bli mer Guild Wars, men även studerande som tar upp min tid. Förhoppningsvis så kommer jag att ha mycket mer att skriva om då.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments. Bokmärk permalänken.

Kommentera

