Tillbakablick: Födelsedagar och Barnfritt

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti 99 extraliv till. Ja, Xareena fyllde år under gårdagen. Under sin level up så fick hon en trave presentkort och även att vi kom en dag närmare till min present som hon får av mig. Looten slutade med en trave böcker som hon antagligen suktat efter ett bra tag.

Gårdagen bestod även av besök från Xareenas mamma, två av systrarna och en pojkvän till en av systrarna. Under kvällen rövade de bort min fru från mig och bjöd henne på mat. Det är som sagt inte varje dag som man fyller 30.

Tidigaren under helgen så var även mina föräldrar på besök. De passade på att fira min fru i förskott, och min mamma stannade även kvar för att vara barnvakt så att jag och Xareena även kunde fira vår fjärde bröllopsdag (fanfar). Det firades med turkisk mat för min del, och en pizza till Xareena. Sedan var det egentligen tänkt att vi skulle gå ut, men den nya Batman-rullen lockade alltför mycket. Jag ångrar inte alls att vi gjorde det valet, för filmen var verkligen mer intensiv och actionladdad än jag hade förväntat mig. Trots att filmen är ganska lång så kändes det som om tiden bara flög iväg. Den rekommenderas varmt.

När min mor sedan åkte hem så kidnappade hon vår lilla Ciaran. Det kändes oerhört tungt att se honom försvinna ut genom dörren, vinkandes glatt för att han skulle gå ut. Under hela kvällen satt jag och min fru och oroade oss över hur han skulle må, och ifall det skulle bli problem med honom. Det var nämligen första gången som han skulle sova utan oss, och han brukar vakna ett antal gånger på natten.

Det gick dock naturligtvis superbra, men precis som alla andra föräldrar så känner vi oro när våra barn ska möta det okända. Men man känner även en hjälplöshet själv. Vad kan man göra ifall det händer honom något? Man är helt enkelt inte närvarande. Däremot så vet jag att mina föräldrar är helt kapabla att klara av de flesta situationer. Det är bara att titta på mig. Jag blev ju inte helt misslyckat. 😉

Däremot så passade jag på att lira lite på datorn eftersom det i vanliga fall är ganska så svårt att göra det när min son är hemma. För en gångs skull så spelade jag Diablo 3, som tyvärr har varit ganska så orört. Självklart är det superkul, men det är ett sådant spel som jag bara orkar i små doser.

Under den här veckan så ska det bli åka av. Idag ska jag iväg till biblioteket med barnen, men sedan är det 4 dagars jobb i sträck. Visst låter det inte mycket, men det blir tufft för Xareena att klara av allt i vardagen själv och allt vad 4 barn kan ställa till med. Tack och lov kommer svärmor över och hjälper lite.

Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

