Recensionsglädje

För mig är detta ett faktum: det är roligare att recensera spel som inte säljer pga sitt namn eller på grund av utvecklarnas namn. Det har nämligen varit lite tomt med recensioner här. Dels för att vi huvudsakligen inte skriver recensioner på den här bloggen, utan för att få ur oss våra egna tankar kring det som vi själva finner är intressant. Det som skulle få mig att recensera spel skulle vara recensionsexemplar, men annars så lever den här bloggen på våra egna intressen som en sann blogg. För det andra så är det mest evighetsspel och omspelningar som präglat mitt spelande. Jag har alltså inte klarat så många spel under den senaste tiden. För det tredje så är spelen jag spelat ut den senaste tiden spel som redan fått oerhörd uppmärksamhet genom all form av media, så jag har känt mig lite mättad på den typen av texter.

Sedan har vi ju det här med att det inte är speciellt roligt att skriva om ett spel som jag inte verkligen brinner för eller fullkomligt avskyr. Spelet skall ha en själ som jag finner intressant att skriva om, vilket gör att våra recensioner i dagsläget inte är fullfjädrade recensioner, utan åsikter och känslor som vi upplever i spel. Vem är egentligen jag att säga att det inte är recensioner som ni egentligen inte vill läsa. Detta är som sagt en blogg, inte en spelsida. Ni som läser mina recensioner läser antagligen just för att få min åsikt kring den hela, och inte en matematisk analysering av olika aspekter på ett spel. Jag försöker inte låtsas som om jag är objektiv i mina recensioner. Jag är subjektiv, och det är då jag tycker det är som roligast.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Personligt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

