Jag är inte död, jag jobbar

Ja, och bloggen kommer inte att lägga ned heller för den delen. Just nu så jobbar jag väldigt oregelbundna tider. och inte allt för sällan under kvällstid då jag normalt sett bloggar. Den lilla tiden som jag har haft har jag ägnat mig åt att sporadiskt spela Pokémon och Battlefield 3, två spel som inte kräver allt för stort engagemang. Spelen erbjuder en valfrihet att komma tillbaka när helst man känner för det, utan att egentligen missa vare sig story eller inlevelse. Varje runda är en egen upplevelse, och man bestämmer själv vad man vill göra varje gång.

Nu börjar jag dock känna att det börjar bli lite ordning i min vardag. Det var samma sak när vi skaffade den yngsta. Man var inte alls van vid att ha fyra barn istället för tre, och absolut inte att ha en bebis. Jag tar därför ofta tid på mig att hamna i min egna lilla planering, och innan dess så fungerar inte allt som det ska för mig. Jag är nämligen lite konstig på det sättet. Jag sitter varje morgon och planerar upp dagen i huvudet och utgår sedan efter det. Blir det något fel i planeringen så brukar det mesta gå skit. Men bara i mitt privatliv. På mitt sommarjobb blir det aldrig som man tänkt sig. Gång på gång improviserar jag och tar egna initiativ, och det går bra också. Varför jag inte klarar det i mitt privatliv är för mig en gåta när jag alltid klarar det i arbetslivet.

Som sagt så vill jag nu börja skriva lite igen, men det kan ta en liten stund innan inläggen kommer tätt. Under en hel vecka så kommer jag nu jobba otroligt mycket, vilket antagligen gör att man får lägga sig tidigt och umgås med Xareena den tiden man har. Men bloggen vill jag ge tid, och kommer ge tid.

Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

