Tillbakablick v.20 Jobb och Slut på Mass Effect 3

Just tillbakablickarna bjuder på så mycket om just vårt familjeliv, och sorgligt nog så är det just livet som gör att man inte hinner med sina hobbys så mycket. Däremot så får jag vara med om så mycket mer i livet. Barnen har haft ledigt några dagar i skolan, men för mig har arbetet precis börjat. Skönt är då att man har föräldrar som hjälper en att koppla av.

Familjeveckan

Veckan har varit kort. I alla fall för barnen. De har varit lediga från onsdag till söndag, vilket har bäddat för att de suttit lite mer vid spelen än vanligt. De har dock fått vara ute innan det blir dags för spelandet då vårsolen har varit extra varm den här veckan. Eftersom jag och Xareena har haft ganska så mycket att göra den här veckan så har vi inte riktigt haft tid att underhålla barnen på något annat sätt, och dessutom så har det varit ganska så torrt på pengar så vi har inte kunnat göra något speciellt med barnen.

Dessutom så har jag denna veckan börjat jobba lite grann. Fram till att mitt sommarjobb på ett äldreboende börjar så har jag blivit erbjuden att jobba lite helger. Väldigt välkommet att kunna få lite pengar  fickan under fattiga tider. Jag har varit väldigt nervös pga förväntningar på mig eftersom jag tidigare jobbat på ett annat äldreboende. Vad händer liksom om jag inte klarar saker som förväntas av mig? Kommer de tycka att jag inte är tillräckligt duktig på det jag gör? Dessa saker virvlade runt i mitt huvud. Men när jag väl kom dit på morgonen så kände jag direkt att jag visste vad jag gjorde. Jag tog eget ansvar och egna beslut, vilket jag tror att mina medarbetare märkte. Mina tankar går istället till Xareena som själv få kämpa på i hemmet, trots att hon kanske inte är helt redo för så stort ansvar i och med hennes rehabilitering. Jag märker helt enkelt att hon inte mår bra, och det skär inom mig.

Under fredagen så överraskade min mamma mig genom att ta bussen från Jämjö för att besöka oss. Det var väldigt kul, och jag tror att hon känner sig väldigt glad över sina barnbarn. Under kvällen erbjöd hon sig att ta hand om barnen så att Xareena och jag kunde titta på bio. Lite orolig var vi för Ciaran eftersom han aldrig gått och lagt sig utan oss förut, men kunnig som min mor är med 4 barn i bagaget så klarade hon det galant. Vi kunde lugnt avnjuta en kväll med Avengers. Sjukt bra film för övrigt. 🙂 Tack morsan!

Spelveckan

Mass Effect 3 är slut. Det var med en konstig känsla som man lade det i hyllan. Många har som sagt gett negativ kritik kring slutet, vilket jag förstår. Jag själv ser problematiken och gillade inte alls vad de visade. Däremot så accepterade jag det antagligen lättare än andra. Jag kunde fortfarande tycka att vägen mot slutet varit bra, men under veckan så har jag en gnagande känsla. Varför gjorde de som de gjorde liksom? Jag har nu i efterhand inte spelat något speciellt seriöst, utan jag satte mig och ritade lite. Lite terapi kanske det är, men i vilket fall som helst så ritade jag en av mina favoritkaraktärer från Mass Effect, nämligen Garrus. Jag har även ritat Liara (som blev groteskt ful. Ska prova igen snart) och jag funderar på att rita min egna Shepard också för att fullända min squad.

En annan anledning till att jag haft lite svårt med spelandet är för att min far beställde Diablo 3 till mig eftersom jag ansåg att jag inte hade råd att själv köpa det vid release. Däremot så var det slut i lagret och jag har ännu inte fått det. Kanske är det lika bra i och med allt serverstrul, men när man förväntat sig ett spel på posten så blir man lätt besviken när det inte kommer.

Istället så fyndade jag och Xareena lite spel från Expert som ska stänga här i Kalmar. Totalt så gav vi 398 kr för Alien vs Predator, Marvel vs Capcom 3, Street Fighter IV och Bayonetta. Nu har jag istället provat på mina fighting-skills, som inte alls verkar existera. Istället har jag suttit och svurit över att jag aldrig lyckas med mina kombos och att vem som helst med lite vett kan kicka min feta röv ända till månen om hen så vill. Däremot så kanske jag kan spela lite för skojs skull med barnen eller med andra vänner som vill ge mig lite virtuellt pisk.

Den här veckan är en ledig vecka för mig. Den är helt normal med vanliga skoldagar, men inget jobb vad jag vet. Kanske hinner jag spela lite mer. 🙂

Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

