Ett sjukt samhälle

Jag är sjuk idag. Nej, det är faktiskt inte så farligt. I dag har jag bara lite halsont och känner mig lite matt. Men det finns de människor som skulle få panik om man t.ex fick feber, influensa, eller på annat sätt blir sängliggande. Jag tänker på de fattiga som vi har i Sverige. Jag tänker på de människor som är arbetslösa och har barn, och som därför inte har rätt till att ha barnen på fritids speciellt länge, trots att man hela dagarna måste ”jobba” för att få ett jobb.

Idag pratas det mycket om hur människor tvingas in i arbete med dödliga sjukdomar. Då kan det hjälpa att man vet hur lätt man egentligen har det. Så därför, denna dag av halsont, så skänker jag en tanke till de som inte kan ha sina barn hemma när de är sjuka. Jag tänker på de som är rädda för att få feber, för om det inträffar så rasar allt samman. Jag skänker en tanke till en av de grupper som har det svårt i vårat kalla Sverige, och jag känner sympati och önskar att jag kunde göra något.

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Krönika, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ett sjukt samhälle

  1. Lania skriver:

    Hoppas vi lyckas rösta fram en mer medmänsklig och solidarisk regering vid nästa val. Det är väl det vi gräsrötter kan göra i detta land, om vi inte börjar våga ta efter fransmännen och ser demokratin som vår egendom och tar strid för den.

Kommentera

