Tillbakablick v. 14, 15 – Påsk

Senaste tiden har varit hektisk som vanligt, men ovanligt lite spelande. Därför så känns det skönt att äntligen kunna sätta mig ned och gå igenom den tid som gått.

Familjeveckan

Det har varit tufft för hela familjen, men det verkar i alla fall som om det börjar lugna ned sig lite. Däremot så har det blivit mer press på oss i form av besökare, vilket kan bli lite jobbigt när man aldrig får tid att verkligen koppla av. Stressen den senaste tiden har däremot fått en att uppskatta de små tillfällena som man har. Jag har till exempel tagit mig tiden att verkligen njuta av promenaderna till affären, lyssna på podcasts när jag gör hussysslor och förstått alla mäns fascination med att bajsa (ja, det är ett sätt att koppla av på. En tidning att läsa samtidigt är guld värt).

Ja, annars så har det ju varit påsklov för barnen. Den firade vi hemma med godis och lite festmat, men annars så är det inte så mycket till högtid för oss här hemma. Svärmor kom också på besök, så det blev ganska så lyckat ändå.

Igår ringde även en av mina gamla vänner efter att han läst ett av mina blogginlägg. Vid ett sådant tillfälle så vet jag inte riktigt hur jag ska reagera. Jag antar att det känns ganska så kul att han faktiskt läser vår blogg och att han bryr sig tillräckligt mycket för att ringa. Däremot så kommer det nog aldrig bli som förut. Det vore kul om vi kunde hålla uppe telefonkontakten denna gången och ifall han kanske kom på besök någon gång, men jag har som sagt inte så mycket tid att åka iväg någonstans själv. Han är även upptagen han med, fast med sina studier, vilket jag vet kan vara otroligt tidskrävande. Vi får se hur det blir i alla fall.

Spelveckan

Av Pheonixmaster1 på DeviantArt

Ja, Mass Effect 3 är här och jag kunde inte hålla mig utan började spela utan en sparfil från tvåan. Detta skulle jag få ångra ordentligt. Alldeles för många val kändes helt galna och det kliade i kroppen på mig hela tiden. Ständigt så fanns det en röst i mitt bakhuvud som klagade på att detta inte var min egna berättelse. Droppen var när en av karaktärerna som jag tyckte skulle vara vid liv i själva verket var död, så jag gick tillbaka till att klara ut tvåan.

Däremot så har jag kommit in i en tråkig period igen. Ni vet en sådan där period då man egentligen inte är sugen på att spela något alls. Peppen på det nya Pokémon-spelet fick mig dock till att ta upp lite SoulSilver igen för att fånga lite Pokémon som jag kunde skicka till mitt White. Senare planerar jag att starta om igen för att köra lite parallellt med mina barn som just nu spelar lite de också. Ska bli kul att möta dem och kanske byta lite grann. Vad ska man säga? Detta är den nya generationens sätt att umgås med sina barn.

Nästa vecka är fullspäckad med möten och andra saker att göra. Dessutom så fyller jag år imorgon. Hur gammal jag blir glömmer jag ofta, men jag har för mig att jag fyller 24 denna gången. Fan vad tiden går när man har barn.

Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tillbakablick v. 14, 15 – Påsk

  1. Lania skriver:

    Här kommer ett väldigt försenat GRATTIS! Ber om ursäkt för det. Fick du någon fin present? 🙂
    24! Du är ju bara barnet. Jag känner mig lastgammal. XD

    • Xareena skriver:

      Du är absolut inte gammal, även om jag kan hålla med om att Robert är bara barnet. ^^ Själv fyller jag 30 i Juli och känner mig fortfarande inte vuxen. Lite konstigt kanske med tanke på att jag har 4 barn, men jag hoppas aldrig jag kommer känna mig vuxen (eller som jag tror att vuxna känner sig i alla fall). 😀 Med det sagt så är tar jag ju ändå vuxna beslut, håller koll på ekonomin och är mamma till barnen, men spelandet (som icke-gamers ofta tycker är barnsligt) kommer jag nog fortsätta med så länge kroppen tillåter. 🙂

    • Robert skriver:

      Tackar! Fick the Pacific och 300 på blu-ray av xareena. Sedan så ville föräldrarna punga ut för hotellet om vi ska till gamex. 🙂

Kommentera

