Tillbakablick v.13 – Shoppingmani och Släkt(en)

Jag är fruktansvärt trött rent mentalt. Det har varit en tuff vecka för hela familjen. För det första så går den äldsta igenom en jobbig period med medicinering för adhd. Det är otroligt påfrestande för honom, men även vi andra i familjen får känna av det till viss del. För det andra så har vi varit väldigt sociala den här veckan.

Familjeveckan

Den äldsta grabben mår just nu inte så bra. Han slår sönder saker i hemmet, säger otroliga hemskheter och mår rent allmänt skit. Vi gör allt vi kan för att underlätta hans vardag, och många gånger så känns det hopplöst även för oss. Men vi kommer aldrig att ge upp. Vi kommer alltid att finnas där för vår grabb. Han ska i alla fall veta att han alltid har en familj som försöker förstå honom och göra allt i sin makt för att stödja honom. Tyvärr så mår kanske inte Xareena så bra heller av den här pressen då hon själv jobbar med sina mentala problem.

Om vi bortser från tråkigheter så bjöd jag under helgen hem mina två bröder. Det var riktigt roligt och vi hade många glada tillfällen ihop med mycket skratt och glädje. Under fredagen så blev det lite alkohol och jag fick dagen efter reda på att jag inte alls klarar alkohol längre. Jag klarade knappt av något under dagen pga bakfyllan. Härligt och roligt var då att Ciaran drogs till min bror och ville sitta hos honom mest hela dagen.

Vi skulle även varit med på Earth-Hour den här veckan, men missade det precis som under förra året. Både Xareena och jag uttryckte oss negativt om fjantarna som tände alla sina lampor för att protestera mot Earth-Hour. Det löjliga var att många av dem tror på fullaste allvar att det hela handlar om att spara energi i en timme, när det i själva verket handlar om att sända ett budskap till makthavarna. Att då istället försöka göra av med så mycket energi som möjligt istället för att ignorera händelsen är ju bara fjantigt. Mer kan man inte säga om saken, för jag bryr mig egentligen inte. Det är som sagt bara löjligt.

Under söndagen så kom även mina föräldrar på besök och lämnade påskägg och bjöd på blåbärspaj. Både jag och Xareena var dock väldigt utmattade den dagen, så jag kan inte säga att vi var speciellt bra värdar. Det blev lite slösnack om diverse olika saker och dagen avslutades med burgare.

Spelveckan

Det har blivit mycket rollspel den senaste tiden. Nu senast så hämtade jag hem Kingdoms of Amalur: Reckoning från biblioteket. Det var ett helskönt lir som kanske hade lite för stela konversationer och uppdragshantering. Det kändes lite som en glorifierad version av ett onlinespel. Ändå så återkom jag hela tiden för att spela mer. Spelet är dock stort, vilket gjorde att jag till slut lade ned det eftersom jag aldrig skulle hinna spela klart det innan det var dags att lämna tillbaka det. Jag får istället köpa det någon gång i framtiden och spela det på mina villkor och utan stressen.

Att ha mycket att spela, det har jag redan. Min skämshög börjar nu växa till sig igen efter att jag betat av den lite. Nu senast så vann jag tredje pris i Pixelvikings tävling, och fick därför nya spel i samlingen (Hurra!  \o/). Dessutom så har fick vi hem Silent Hill HD Collection under veckan, och som om inte det var nog så har vi beställt Nier, The Darkness 2 och Mass Effect 3. Zavvi hade bortskämt bra priser på de två sistnämnda och vi fick betala under 500 för båda spelen.

Eftersom jag nu väntar på Mass effect 3 så har jag påbörjat min tredje genomspelning av Mass Effect 2 för att göra de valen som jag tänker spela med och för att ta mig en platinum i det spelet (eftersom jag spelar det på ps3 nu). Ikväll tar jag tag i att fortsätta med spelet.

Den här veckan så blir det nya tag med den äldsta grabben. Vi ska lägga in en vaken viloperiod för honom efter att han kommit hem från skolan med en timmes spelande på sin portabla konsol. Förhoppningsvis så hjälper det honom att rensa sin hjärna från onödiga intryck. Dessutom så är det påsk snart. Det ska bli kul och förhoppningsvis avkopplande. Vi brukar inte fira påsk speciellt mycket, men att sitta hemma och mysa med familjen är alltid trevligt.

Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

