Tillbakablick v.11: Bokberg och Kärleksdilemman

Under den senaste tiden så har jag varit så trött att jag somnat medan min fru gått och borstat tänderna för läggdags. När hon kommer tillbaka så har hennes man inte längre existerat. Kvar ligger istället ett lik med armarna om hennes son. Jag har helt enkelt varit slutskörd, trots att jag inte gjort så mycket. Nej, pressen har nog egentligen varit mental. Det är mycket som man oroar sig för som familjefar. Allt måste bli rätt och man vill att alla i ens familj ska må så bra som möjligt. Nu sitter jag dock här igen och försöker skriva upp några tankar. Det får dock bli utan min hjärna, för den strejkar av trötthet.

Familjeveckan

Barnen mår bra, frun mår bra, och jag mår bra. Veckan har gått på som vanligt. Vi var som vanligt på biblioteket i lördags, men det var bara den näst äldsta grabben som ville följa med. Han lånade säkerligen 10 manga-pockets, vilka han läser ut på två dagar. Vi predikar ofta om att vi tycker att han ska läsa en längre bok istället, men vi kan ju inte tvinga honom. Han har förvisso läst ett antal böcker redan, och han läser även bra och har bra ordförståelse, så jag tror inte han behöver öva mer på läsningen.

Den äldsta grabben har nu börjat med sin ADHD-medicin. Än så länge så har han inte fått några allvarligare bieffekter. Han har dock blivit lite trött och illamående, men som sagt inget allvarligt. Vi hoppas dock att detta ska hjälpa honom att hantera sin ADHD och göra att han lättare kan skapa strategier som kan hjälpa honom nu och i framtiden.

Jag har även fortsatt att rita lite. Inspirerad av Satrapojk borta på Megazine så försökte även jag mig på en porträttbild av Liara från Mass Effect-serien. Den blev rent ut sagt bedrövlig och är inget jag vill visa upp här. Dock fick det mig att inse hur duktiga många andra konstnärer är. Kanske kan även jag en dag bli lika bra? Jag hoppas det. 🙂

Spelveckan

Jag är nu klar med Rayman: Origins och kan lugnt säga att det är ett av de bästa plattformsspelen som jag spelat. Det är ett oerhört underhållande spel som har fart, humor, bra bandesign, roliga bossar och högt återspelningsvärde. Dessutom så är det ett spel som man kan både spela med barnen och låta dem spela själva. Ett otroligt bra spel att införskaffa som familj med andra ord.

Bilden är hämtad från DeviantArt från konstnären Sisterbelldandy. Länk finns längst ned i inlägget.

Jag påbörjade istället nu att spela de första Monkey Island-spelen. Dock blev jag lite irriterad när spelet frös sig för mig en bra bit in i spelet. Jag hade då inte sparat och slutade så att spela. Istället så har jag nu tagit upp Catherine till krysslådan. Jag blev ganska positivt överraskad av spelet som hade ett intressant sätt att berätta historian på. Dock så är spelet inte alltid helt genomtänkt, trots att det utger sig för att vara det. Utmaningarna i spelet som sker under tiden som huvudkaraktären drömmer t.ex tycker jag stör tempot i spelet, även om det också var ett kul moment. Frågan är dock ifall det här momentet kommer att fortsätta återkomma och huruvida jag kommer att fortsätta att tycka att det är underhållande.

Kommande veckan kommer att innehålla ännu en intervju för mig. Den här gången handlar det om ett sommarjobb på ett äldreboende, vilket hade varit perfekt för mig med tanke på tidigare erfarenheter och mina framtidsplaner. Nästa vecka så har jag även inga fler möten med Arbetsförmedlingen, utan nu jobbar jag själv med arbetssökandet tills det att jag officiellt är arbetslös (är ju nu föräldraledig). Kanske blir det lite mer spelande nu när jag inte behöver åka till AF, utan enbart behöver söka jobb. Vi får även hoppas på mer familjetid.

Game On!

Sisterbelldandy på DeviantArt

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

