Tillbakablick v.10 – Kladdpapper och Kistjägare

Egentligen så har jag en bloggfri vecka, men i och med att en av mina favorit-twittrare har kommit tillbaka efter en lång frånvaro på twitter (OhNoSpyware) så kände jag att jag kunde tjuvstarta när jag ändå fick lite energi. Det har ju trots allt inte varit en händelselös vecka som vanligt.

Familjeveckan

Den här veckan så har jag fått mig en liten boost när det gäller mitt självförtroende. För det första så finns det fler typer av jobb att söka än jag först trott. Det är som sagt inte så lätt att komma på yrken ur tomma luften. För det andra så har jag märkt att det finns arbetssökande som är sämre än jag, vilket ökar mina egna chanser. Låt säga att det är med förnyad kraft som jag skickar iväg ett antal cv:n i början av nästa vecka, trots att jag vet att det är en gigantisk mängd andra människor som kommer göra detsamma. Jag vet helt enkelt att jag är en person som fler arbetsgivare iaf borde ta in på intervju.

Jag har även belönat mig själv med att köpa ett ritblock och lite kolpennor eftersom jag, trots bristande kunskaper, tycker att det är roligt att rita. Med bristande kunskaper så menar jag inte att jag är dålig på att rita, bara att jag har en lång väg att gå för att kunna rita riktigt bra. Jag försöker lära mig att bli bättre och har många inspirationskällor, däribland på twitter.

En bild som jag ritade till lilltjejen för att hon skulle ha något att färglägga. Gav mig idén till att köpa mig själv ett eget ritblock.

Idag var jag även iväg med barnen till Skälby gård här i Kalmar. Det var så underbart väder och jag försöker att få ut barnen under kontrollerande förhållanden i och med tidigare incidenter med rymningsförsök och konflikter. Jag är helt enkelt lite oroad över att lämna barnen ensamma och försöker därför att göra något kul med dem så att jag har lite mer kontroll ett tag framöver. För Ciaran var det nog extra roligt. Det var första gången som vi egentligen lät honom leka utomhus. Han provade genast på allt från att försöka smaka sand till att gunga. En annan liten ligist runt samma ålder kom fram och rev honom i pannan, men allt som allt så hade han det riktigt kul. Det fanns mycket nytt att se.

I vagnen sitter Ciaran och beundrar Skälby lekplats. Såå många barn! 🙂

Spelveckan

Mitt spelande på tv:n har inte heller den här veckan varit vad den brukar. Istället så har jag ägnat mig åt mitt spelande på mobilen. Här fick jag tips om pärlan Majesty som jag spelade nästan nonstop i två dagar.

Jag har dock spelat lite Rayman Origins till Wii. Det är dock beklagligt att jag bara har en Wii-mote med nunchuk som kontroll, för spelet skulle verkligen gjort sig bättre med ett styrkors istället för den halkiga styrspaken på nunchuken. Riktigt ledsen blev jag också när jag upptäckte att det fanns en glitch på Tresure Chase nummer 4 eftersom det verkligen är ett moment som lyfter spelet. Det är nämligen förbaskat kul med det höga tempot som man har när man jagar en kista igenom en hel bana. Visserligen tokälskade jag resten av spelet också, men vissa moment har man ju som favoriter.

Första bilden i mitt nya ritblock var inget mindre än en fanart från Rayman Origins som innehåller Rayman och kistan, alltså mitt favoritmoment.

Nästa vecka så gäller det att dra igång bloggen lite mer igen. Se fram emot ett par fina inlägg där iaf ett av dem kommer att vara en krönika. Samtidigt så är det en upptagen vecka som jag har framför mig med fler uppdrag från arbetsförmedlingen. Dessutom så väntar jag fortfarande på att biblioteket ska få in Catherine och Kingdoms of Amalur, men för tillfället så har jag ju fortfarande Rayman Origins att spela klart.

Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tillbakablick v.10 – Kladdpapper och Kistjägare

  1. Lania skriver:

    Tycker att Rayman blev riktigt bra men fågeln imponerade verkligen. Jag är urusel på att rita djur. Vad kul att du har kommit igång att rita! 😀

    Ja, visst får man en energikick av Inas närvaro! ^__^

    • Robert skriver:

      Fågeln är en pokémon som jag ritade av (precis som med allt för mig) och som jag sedan prydde med egna detaljer och skuggpartin. Blev som sagt rätt nöjd med båda bilderna. Jag brukar alltid ha svårt med avståndsbedömning och att kunna få alla kroppsdelar i lagom storlek, men tyckte jag lyckades bra denna gången för att vara jag. Tack så hemskt mkt för ditt beröm, det värmer mycket. Det värmer extra mycket med tanke på att du är en av dem som jag ofta beundrar när det kommer till teckning tillsammans med bl.a Jerry och just Ina. 😀

Kommentera

