Tillbakablick v.9 – Massrymning och Speltorka

Stress, stress, stress. Det är hur man skulle kunna förklara mitt liv. Dock så är det inte på grund av omständigheterna, utan på grund av hur jag är som person. Den här veckan har vi dock haft rymningar, spelande, möten, och möjligtvis så toppar vi med trevligt besök.

Familjeveckan

Det har, precis som förra veckan, varit en ganska så händelserik vecka. För det första så har jag sökt en massa jobb så att man inte ska behöva vara utan pengar (vilket slutligen kommer att leda till varken jobb eller pengar om man tittar på arbetsmarknaden idag). Idag var jag även på en arbetsintervju som gick hyfsat bra enligt min mening. Jag tyckte jag fick fram hur jag kunde vara en tillgång och att jag faktiskt ville ha jobbet. Nu får man bara se ifall detta kommer att ge ett jobb. Så länge så kör jag vidare med sökningen.

I veckan så har det även varit problem med den äldsta grabben och lilltjejen. Under torsdagsmorgonen så rymde de från skolgården efter en incident med en skolkamrat. Under en timme letade vi efter dem utan framgång och fick slutligen ringa till polisen. Detta resulterade i att hela tre(!) polisbilar ryckte ut och körde runt. Samtidigt så höll en polis en dialog med mig och min fru för att ta reda på de mest lämpliga ställena som de kunde ha begett sig till. Slutligen, efter lite mer än två timmar så hittade polisen dem uppe på Skälby gård där de var och tittade på Chinchillor. Tydligen hade de haft jätteroligt, men de förstod snabbt allvaret när tårarna började spruta på mig och jag fick dem snabbt att lova att aldrig göra något liknande igen.

Efterarbetet började på en gång. Vi var otroligt glada över det perfekta samarbete som vi hade med polisen, men vi blev lite sura över att de pratade med barnen som om det hade varit ett roligt äventyr för dem. Var är polisen som försöker få barnen att följa regler? Vi hade nog snarare föredragit ifall polisen läxade upp dem lite och förklarade hur farligt det kunde vara så att de förstod allvaret bättre. Visst tillfaller det jobbet oss föräldrar, men istället för att hjälpa så gjorde polisen vårt jobb svårare i det här avseendet.

Vad som däremot är skönt är att vi fått träffat den äldsta pojkens nya assistens. Han verkar vara en trevlig prick som har många år av erfarenhet med att jobba med barn som har svårigheter i form av olika bokstavskombinationer mm. Vi får se hur bra han kommer klara utmaningen i framtiden då jag redan idag kunde se grabben ensam utanför skolgården när han än en gång gömde sig för att det var problematik på rasten. Hans assistent syntes dock inte till. Han var på möte med en lärare, ett möte som både Xareena och jag ansåg att han kunde haft efter skoltid.

Under veckan så fick vi även besök av svärmor, och senare även av mina föräldrar. Svärmor hade gåvor i överflöd i form av två par skor var till barnen, samt snygga klädesplagg. Barnen var riktigt glada, och jag måste säga att det hjälpte oss otroligt mycket i de svåra tider som vi har nu också. Men även mina föräldrar hjälper oss. Det är riktigt kul närde kommer på besök, och de hade även med sig lite grejer till barnen från deras utlandssemester. Nu ska jag inte säga att far- och morföräldrar är bättre för att de köper saker, men jag kan ju säga att de verkligen är duktiga på den roll som de har till våra barn. Hade de inte haft pengar så kan jag lova er att de överröst dem med även mer uppmärksamhet än de redan gör. Det är helt enkelt otroligt skönt att ha föräldrar och svärföräldrar som hjälper och stöttar.

Spelveckan

I och med att jag haft så mycket att göra den här tiden så har spelandet inte fått så stor plats rent naturligt sett. Däremot så kan jag ju i alla fall stoltsera med att jag faktiskt är klar med Darksiders nu. Sista bossen var ett litet antiklimax, och var dessutom väldigt lätt. Kanske borde jag kört på svåraste istället för på medium, men normalt sett så brukar jag vara dålig på den här typen av spel så det vågade jag inte. I Darksiders så dog jag inte på en enda boss. Alla klarades på första försöket.

Utöver det så har jag ägnat mig åt att spela lite Skyrim igen. Jag är nu klar med Dark Brotherhood-questen och har nu spelat lite på main-storyn. Innan jag klarar alla huvuduppdragen så tänkte jag att jag skulle ta mig an de resterande troféerna som jag har kvar, vilket inte är speciellt många.

Nästa vecka har som sagt redan börjat med en väl genomförd intervju. På agendan står nu istället mer jobbsökningar och besök på arbetsförmedlingen. en här veckan så hoppas jag även på att biblioteket får in mina bokade spel. Det känns lite konstigt att behöva påbörja ett spel och sedan avbryta mitt i för att spela ett lånespel.

Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

