Tillbakablick v.7

Vi tuffar på i vårt tåg till familj. Stora förändringar sker som jag sa tidigare, men mycket roligt i samma veva. Liksom tiden innan den här veckan så har det varit händelserikt.

Familjeveckan

Störst fokus har under den här tiden legat på vår äldsta grabbs diagnos. Äntligen så hade vi ett möte med både BUP och lärare där vi diskuterade upp en plan kring vad pojken kan behöva för att utvecklas och fungera bäst i vardag och skola. I fredags så fortsatte mötet med barnens rektor, och nu jäklar går det fort framåt. Redan nu tänker han söka efter en personlig assistent, och just en personlig assistent hade vi vissa tankar kring. Helst hade vi velat att jag tagit den rollen eftersom jag redan nu är den personen som skolan ringer efter när de inte klarar av diverse situationer. Jag har helt enkelt tagit mig till skolan och hjälpt dem. Samtidigt så har jag en bra relation  med grabben och är väl medveten om hans problem och hur man skall hantera dem på ett bra sätt.

Samtidigt så är man medveten om att skolan söker efter en personlig assistent som har stor pedagogisk kunskap och som är van vid att arbeta med barn som har ADHD. Samtidigt så kan det skapa konflikter i min roll som förälder och assistent. När är jag förälder och när är jag assistent liksom? Dessa frågetecken gjorde att rektorn i slutänden ansåg att problemen kunde bli för stora. Det jag däremot tyckte var positivt var att han i alla fall övervägde saken. Samtidigt så var jag medveten om att det var lite önsketänkande.

På lördagen satt vi hela familjen framför melodifestivalen. Egentligen kan jag inte säga att jag satt där för tittandets skull, utan för familjetiden som erbjöds och för att tv:n då inte kunde användas till spel eller dylikt. Jag tänker inte ta diskussionen kring melodifestivalen i sig, utan nöjer mig vid att säga att jag personligen tycker att utbudet är värdelöst, och att en av vinnarna verkligen inte platsade i finalen. Grabben blev dock lite besviken över att inte Youngblood vann.

Spelveckan

Inget nytt här inte. Har mest spelat lite Skyrim som fortfarande känns oändligt. Spelet fick förnyad kraft när jag började med Dark Brotherhood-questen, som nu på förhand känns som en av höjdpunkterna i spelet tillsammans med Mages Guild och Sanguines quest mm. Jag hoppas dock på fler händelser med min mage i framtiden. Nu har jag också flyttat in i Solitude, och har även därför börjat flytta grejer och göra det hemtrevligt där. Det är komiskt att man ibland kan spendera timmar med sitt hem i det spelet. Dock saknar jag fortfarande en fru i spelet, men det kommer väl antar jag.

Utöver det så har jag spontanspelat lite Pokémon Soul Silver i hopp om att samla på mig lite pokémons att skicka till mitt White. Samtidigt så har jag heller inte kommit till Red ännu, vilket är en symbolisk strid som var ett perfekt slut på ett redan superbt spel.

Nästa vecka så ska jag till arbetsförmedlingen igen, kolla på bio med barnen, söka jobb, ha en biblioteksdag med barnen samt förhoppningsvis spela mer Skyrim. Tills dess:

Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tillbakablick v.7

  1. Rasmus skriver:

    Är du sugen på att byta lite så har jag ju Heart Gold. Har några fullt IV tränade som skulle kunna bytas mot något mysigt (Dragonite med full speed/attack, umbreon med sp-attack och speed bland annat).

    • Robert skriver:

      Njae, själv har jag inga IV-tränade eller dylikt. Har inte tid för sådant. Vet inte riktigt vad du med din samling skulle vilja ha av mig liksom. :p

      • Rasmus skriver:

        Skulle vara ev-tränade men ändå 🙂 du förstod i vilket fall. Nej jag hade mer tänkt mig någon trevlig pokemon som kan vara svår att få eller möjligtvis någon som jag inte kan få i heartgold 🙂

      • Robert skriver:

        Du får välla slå en plingeling någon dag då.

  2. Lania skriver:

    Vad skönt att killen får hjälp i skolan. Det behövs. Synd att inte alla barn kan få det. Förbaskade nedskärningar. :/
    Jag halvtittade också på melodifestivalen igår. Det var en ganska rutten line-up. Många tjejer som sjöng falskt. Bäst var Förlåt mig-låten. Oh well, det är vad det är. Livet går vidare.
    Det är ändå spelen som har störst fokus för oss. 🙂

    • Robert skriver:

      Jo, spelen har störst fokus. Kände mig dock nästan tvingad att nämna det då vi ändå hade en sån mysig kväll ihop. Hehe :p

Kommentera

