Årets Spel 2011

Efter mer än 200 timmar i Skyrim har jag:

Hittat 289 platser,

rensat ut 76 dungeons,

klarat 112 quests

och slutfört 239 misc mål. Bland annat.

Jag har också blivit medlem i:

Thief Guild,

Dark Brotherhood,

Companions,

Mage Guild

samt slagits på imperiets sida i inbördeskriget.

Och, jag är fortfarande inte klar. Trots att jag bara har ett fåtal quest kvar för att skaffa mig min 19:e platinumtrofé så hittar jag hela tiden nya saker att göra i spelet. Jag vill helt enkelt inte lämna Skyrim och därför är The Elder Scrolls V: Skyrim årets spel. Punkt.

/Elin (Xareena)

Om Elin aka Xareena

Spel- och teknikgalen fyrabarnsmamma som flummpluggar på universitet samtidigt som hon är hemmamamma åt minsta barnet. Äger alla konsoler denna generation och x antal från de tidigare generationerna. Har en förkärlek för Sonys konsoler och älskar troféer.
Det här inlägget postades i BLOGGOTY11 och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Årets Spel 2011

  1. Ping: Spelkriget » Årets bästa spel

  2. Ping: Årets bästa spel | Spelvärldspareringar

  3. Ping: Årets Spel 2011 – Årets bästa spel « Spelkänsla

  4. Ping: Game of the Year 2011 « Slash Double Jump

  5. pskjonte skriver:

    Herrejösses. 200 timmar 😉 Jag har bara kört 15-20 och tyvärr har jag tröttnat. En värdig etta dock, men det känns lite ”själlöst” på sina ställen.

  6. Lania skriver:

    Så som du känner för Skyrim, så kände jag för Xenoblade. :’)
    Det är härligt när man hittar en värld man inte vill lämna, utan gärna håller sig fast i så länge det bara går… Jag hade färdigställt över 300 quests när jag till slut klarade Xenoblade, men undrar om där inte fanns några fler… 😉

  7. Ping: Goty 2011: Årets bästa spel « Peter Ahonen

  8. Kaze skriver:

    Tröttnade efter en halvtimme och körde istället det spel som alla verkar ha glömt bort det här året,
    VART ÄR ZELDA!?!?!!?!!!?!? jag har sett på typ alla som gett ut GOTY och INGEN(!!!!!!!!) har gett det till Zelda… vart är världen på väg T_T.
    Jag hatar Skyrim pågrund av att man blir så ambivalent och det känns inte som att man kommer någonstans alls, men det är ju tur för Bethseda att det typ bara är jag som inte gillar denna ”pärla”…
    Min personliga favorit är ju Zelda(så klart) och sen Super Mario 3D Land och Deus Ex Human Revoultion. Någon annan en jag som INTE tyckte om Skyrim?

    • Robert skriver:

      Handlar väldigt mycket om personlig smak. Dock så har vi många faktorer som vi måste ta i beaktning, och en av dem är att vi är två som beslutar kring detta.
      Personligen så tycker jag inte att Skyward Sword nådde hela vägen till en förstaplats. Dock så tycker jag inte att vår placering av Skyward Sword var dålig. Att ens vara med i topp 5 är en sjuhelsikes bedrift där enbart de bästa platsar. Därmed så kan jag säga att det även har varit en tuff kamp för oss inom topp 3.

Kommentera

