Angående BLOGGOTY11

Till min lycka så är det igång i år igen. SpelMalmer som skriver för bloggen Spelkriget gick i dagarna ut med att de tänkte ha ett samarbete mellan spelbloggare för att utse årets spel inom bloggosfären. Dag för dag så bloggar man om olika kategorier hela vägen fram till slutet av december. Idag drog det alltså igång, och först ut som kategori är årets överraskning och årets besvikelse. Mer information finns i länkarna nedan.

Förra året medverkade jag och min fru genom bloggen Spelografi (som just nu renoveras) och tyckte det var oerhört kul att både skriva och genom att läsa vad andra bloggare hade för åsikter inom samma område. I år väljer dock jag och min fru att delvis inte medverka, vilket är  av flera olika anledningar.

Först och främst så räcker inte tiden till. Jag vill väldigt gärna ta mig tiden till att medverka i det här, men känner att jag någon gång måste sätta stopp för vad jag orkar med. Vi har ju trots allt barn som vi älskar oerhört mycket och som man inte vill stjäla tid ifrån.

För det andra så känner vi att vi inte har spelat tillräckligt många olika spel. Nu vet ju jag dock att många av de som medverkar säkerligen inte spelat lika mycket spel som jag och Xareena under året, men för att vi ska kunna göra en så rättvis bedömning som möjligt så anser i alla fall vi att vi skulle ha behövt spela lite fler av de tyngre titlarna som vi missat i år. Andra skribenter och bloggare kanske också har missat stora titlar, men kan ha en väldigt bra poäng och åsikt ändå, men för oss så är just de här titlarna så viktiga för oss att vi tror att vi möjligtvis skulle kunnat haft med dem i våra listor.

Nu så är ju det här dock ingen spelsite, utan en personlig blogg. Vi vet därför inte om vi kommer att vara med på top 5 listan i slutet av den här nedräkningen, eller ifall vi kommer att göra en egen topp 5-lista efter årets slut. Kanske kommer vi skriva under någon kategori om vi hinner. Vi får helt enkelt se. Håll i alla fall utkik på bloggen och våra twitterkonton för framtida information.

Tack för ordet och hoppas att ni kommer ha trevlig läsning under BLOGGOTY11, för det kommer vi ha. Det är vi säkra på.

Länkar:

Information om BLOGGOTY11 finner du här!

Dagens inlägg om årets besvikelse och överraskning finner du här!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i BLOGGOTY11 och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Angående BLOGGOTY11

  1. holmberg skriver:

    Jag tycker definitivt ni ska vara med i topp 5 iaf. Som ni skriver så är det ju en personlig blogg och jag som läsar hänger på sånt här för att man är sugen på att läsa personliga åsikter. Hade jag velat ha någon sort allövergripande helt objektiv bedömning så hade jag nöjt mig med att kolla de stora spelsiternas listor som garanterat kommer.

Kommentera

