Tillbakablick v.44 och 43

Vilken underbar tid vi har framför oss, men också stressande. Vi har framför oss en av de tajtaste spelhösterna och spelvårarna någonsin. Just nu sitter jag och plöjer nya spel för fullt, men innan jag hunnit färdig med det ena så dimper det andra ned i brevlådan. Samtidigt så tittar jag tillbaka på spel som ligger i bokhyllan som kommit ut tidigare i år. Först och främst tänker jag då på storspel som Dead Space 2 och inFamous 2 som jag inte ens börjat på.

Utöver detta så ska familjen ha sin tid, både när det gäller sysslor och egentid med barnen. Att det sedan börjar närma sig december och jul gör ju inte saken bättre. Vardagen kantas av hemlighetsmakeri när vi gör allt för att barnen inte ska få reda på sina julklappar som redan börjat köpas. Vardagen klaras med hjälp av podcasts som Spelklassiker feat gaminggrannar Musik i lurarna, en dunderskön pod som jag lyssnat runt 20 avsnitt på. Men nog om det, nu tittar vi på veckorna som gått.

Familjeveckan

Nu har det varit Halloween, en tillställning som jag egntligen inte tycker är svensk. När barnen därför kommer utklädda och plingar på dörren så känns det ganska så overkligt. Personligen så gick vi aldrig bus eller godis när jag var liten, men tiderna förändras antar jag. Jag tänker inte vara en sur gubbe som sitter inne och konservativt förkastar allt nytt som kommer in i min vardag. Dessutom så vill man ju göra lite för sina barn. Xareena och jag gick därför upp extra tidigt för att sminka och göra i ordning våra tre äldsta när de skulle till skolan fredagen innan sitt höstlov. Barnen hade jättekul och man måste ge skolan en eloge som faktiskt gör mycket med sina elever utöver vanligt skolarbete. De går helt enkelt lite längre än de behöver för sina elever.

Från vänster: Vampyr, Varulv och Prinsessa (ville vara Peach, men vi hade inte kläder till det :P)

Höstlovet är dock en ganska så tråkig tid för våra barn. Eftersom de har en jobbsökande hemmapappa och en studerande mamma så går de inte på fritids tillsammans med alla sina andra kompisar. Vi lättade därför lite på plånboken och tod med dem till Leos lekland här i Kalmar. De hade i vanlig ordning riktigt roligt och hittade snabbt andra barn att leka med. Man får väl vara glad för att de inte är så associala som sina föräldrar. 😉

Spelveckan

Vissa dagar spelar man, vissa inte. Jag har i vilket fall som helst tagit upp Batman Arkham City och är verkligen nöjd med spelet. Lite av förtjusningen har dock försvunnit då mycket av överraskningarna redan fanns i det första spelet.

Som tidigare nämnt så utökar även vår spelsamling drastiskt. Kanske har det lite med att göra att vi är två stycken som vill ha spel, men i slutänden så har vi många titlar som vi båda gillar. Nu närmast väntar vi på Skyrim (mitt mest efterlängtade spel i år) men har under tiden inkasserat Deus Ex Human Revolution, Lego Pirates of the Carribean och även en av mina favorittitlar Elite Beat Agents till NDS. Det sistnämnda har jag velat ha en längre tid men har alltid blivit förhindrad på något sätt när jag hittat det. Det kan handla om för lite pengar eller att det varit slut i lagret.

Senaste inköpen. Nu väntar vi bara på Skyrim 😀

Veckan kommer fortsätta som innan och jag är snart klar med Batman. Det jag fokuserar på nu är helt enkelt att försöka få ett jobb. Barnens skola börjar igen imorgon, vilket gör att man får några timmar på förmiddagen till sitt förfogande. Nu ska jag snart träna lite och sedan får vi se om dagen ger mig lite ro för spel.

Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

