Tillbakablick v.42

Nu välkomnar jag mig själv tillbaka med en liten tillbakablick. Sanningen är nog att jag kanske inte välkomnar mig själv tillbaka egentligen. I och med tidigare blogginlägg och twittringar så har nog de flesta redan dragit slutsatsen att det kanske inte kommer vara så mycket som skrivs på den här bloggen. Det är sant, men vi kommer inte att lägga ned bloggen helt. Vi bloggar som sagt för att vi tycker att det är roligt och hoppas samtidigt att andra skall kunna ha lika kul att läsa våra inlägg.

Spelveckan

Det var ett tag sean som jag skrev en tillbakablick, så jag får nog helt enkelt i beskriva hur det gått under den resterande tiden ganska så kortfattat.

Det härliga är att jag i alla all har betat av skämshögen mer och mer, samtidigt som allt fler spel dimper ned i brevlådan. Ännu bättre är att jag i alla fall har klarat spelen som man rekommenderade i tävlingen som jag hade innan, dvs Uncharted 2 och Dead Space. Dessutom har jag även spelat igenom Resistance 2 och väntar idag på att min mor och far kommer hit och levererar Resistance 3 som jag ska få låna.

Dessutom har jag faktiskt dragit igång vår 360 mer än vanligt. jag bestämde mig helt enkelt för att spela igenom Halo 3, trots att det inte fallit mig i smaken innan. Jag måste ändå säga att spelet tog sig när man kommit ungefär halvvägs igenom spelet, men det tillhör ändå inte toppspelen. Personligen så förstår jag inte vad folk ser i storyn. Multiplayern däremot verkar de flesta gilla, men det kan jag inte uttala mig om. Jag tänker helt ärligt inte betala för att få spela online.

Intressant nog så spelar jag nu än en gång på vår 360. Jag lånade hem Bulletstorm från vårt bibliotek och kan kort och gott säga att jag är supernöjd med spelet än så länge. Det var länge sedan som jag skrattade så mycket i ett spel som inte var ett rent humorspel.

Igår så köpte Xareena och jag även 2 spel till samlingen, nämligen Lego Pirates of the Carribean och Batman Arkham City. Just nu är det Xareena som spelar Batman och jag väntar otåligt samtidigt som jag slår dövörat till när hon berättar att spelet inte har tagit till vara på mycket som gjorde Arkham Asylum så bra. Tydligen känns spelet splittrat och ibland utan djup som första intryck. Dock älskar hon spelet och vi får se om hon eller jag kommer att skriva några rader om det i ett framtida inlägg.

Familjeveckan

Skolan har sedan en tid tillbaka börjat och de äldre barnen är borta om dagarna. Kvar är Ciaran, jag och Xareena. Det ger mig mycket tid till att söka jobb och kunna planera för livet efter föräldraledigheten.

I helgen har vi även haft det föräldrafritt. Mina föräldrar tog med sig de tre äldsta barnen hem till sig så att Xareena och jag skulle få tid att vila upp oss samtidigt som barnen skulle få göra något roligt. Vi har spenderat ledigheten med att ta långa promenader där vi pratat och haft det trevligt. Under kvällarna har vi spelat och tittat på film tillsammans.

Nu sitter vi istället och väntar på att barnen ska komma hem. Konstigt att bara en hel dags frånvaro av barnen kan göra att det känns så tomt i vår vardag. Visst har det varit skönt, men nu vill man ha lite lek och stoj runt omkring sig igen.

Annat som hänt under den gågna tiden är att det börjat likna ett Zoo här hemma igen. Vi har skaffat en dvärghamester och lite nya fiskar. Visst tar det lite tid att ta hand om djur, men det är så bra för barnen att ha dem omkring sig när de växer upp. Bara att de döper hamstern till Batman gör ju det hela värt det. 😉

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

