Tillbaka!

Nu har vi flyttat! Nya lägenheten börjar se ut som ett hem nu – det finns till och med dammråttor i hörnen (tackar katterna för det. ;P) – och elektroniken är på plats. Jag har börjat spela Portal 2, vilket inte är så kort som jag trodde det skulle vara, och det innehåller en hel del riktigt irriterande pussel. 😛

Hur som haver, jag tänkte skriva ett litet inlägg om min åsikt om Ica Student, men innan jag börjar med det tänkte jag bara skriva att vi (eller i alla fall jag) ska försöka skriva lite mer nu framöver. Jag har inte varit online någonstans den senaste veckan, men nu ska det bli ordning på det.

Jag har en hel del skolarbete att göra så jag kan inte lova att jag kommer orka att skriva massor, men Robert är ju föräldraledig så han kommer nog skriva lite mer.

För att uppdatera er lite angående min depression så är jag på väg uppåt. Jag är fortfarande fragmentarisk (som ni kanske ser) och hjärnan irrar fram och tillbaka, men jag börjar så smått att känna mig som mig själv igen. Jag klarar till och med av att läsa böcker, vilket jag inte klarade av förut, och de senaste veckorna har jag väl läst ut i runda slängar en bok i veckan. Inte riktigt lika mycket som jag brukade läsa, men det går framåt.

Har fortfarande inte fått en kontakt på vuxenpsyk, vilket jag tycker är ganska så skamligt av dem, men förhoppningsvis kommer den psykiatriker som jag har träffat att pusha dem lite att skicka ut remiss. Jag kommer förhoppningsvis få en utredning på varför jag är som jag är också (vilket jag borde ha tagit itu med för länge sedan) och det ska bli skönt att få veta varför jag är som jag är. Bortom depressionen menar jag. 😀 Depressionen var ju faktiskt bara toppen av mitt psykiska isberg.

Nu vet jag att ni knappast läser denna bloggen för att ni är intresserade av mitt psyke, men jag var bara tvungen att ventilera lite. 😉

För övrigt så vill jag tacka Satrapojk för min och Roberts del i hans fina gamerteckning. Härligt gjort och jag är stolt över att få vara en del i den.

Vi syns på Twitter och såklart här på bloggen!

Om Elin aka Xareena

Spel- och teknikgalen fyrabarnsmamma som flummpluggar på universitet samtidigt som hon är hemmamamma åt minsta barnet. Äger alla konsoler denna generation och x antal från de tidigare generationerna. Har en förkärlek för Sonys konsoler och älskar troféer.
Det här inlägget postades i Personligt, vardag. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tillbaka!

  1. satrapojk skriver:

    Härligt att få läsa ett blogginlägg skrivet av dig igen =)

    Jag blir rörd av både dina och Roberts fina ord angående teckningen, men det är faktiskt er själva ni borde tacka. Ni är båda så omtänksamma och rara, det är er förtjänst att jag gjort den teckningen =D

    • Xareena skriver:

      Tack! Jag är lite slö på att svara på kommentarer, men brukar väl oftast svara på twitter hoppas jag. 🙂
      Jag tycker fortfarande inte att det är vår förtjänst att du gjorde teckningen, det finns så många mer inspirationsfyllda gamers där ute, men det värmer att du tycker att vi är omtänksamma och rara.:D

  2. Ina skriver:

    Yaaay, kul att ni är tillbaka ❤

    Jätteskönt att höra att det är påväg uppåt för dig ❤ Att göra en utredning kan vara väldigt… befriande. Hoppas din leder någonstans! Peppkramar ❤

    • Xareena skriver:

      Tack! ❤ Jag peppar som bara den efter utredningen, speciellt som jag alltid känt att jag inte är som andra, varken känslomässigt eller mentalt. Men, tyvärr verkar min kontakt på vuxenpsyk dröja i det oändliga (Sveriges sjukvårdssystem är ett skämt), trots att det var väldigt länge sedan jag fick min depression. Medicinera och glöm bort verkar vara policyn. :/

Kommentera

