Tillbakablick v.33

Alla veckor är inte fullspäckade med händelser som man kan se tillbaka på. Den här veckan är en sådan vecka. Det har praktiskt taget inte hänt ett dugg. Allt har flytit på i sin vanliga takt och ingenting unikt har hänt. Det som tagit upp det mesta av veckan har varit flyttpackning och diverse andra sysslor som vardagen för med sig. Även bloggen har varit tyst, och den kommer förodligen inte att uppdateras så mycket förrän någon vecka efter att vi flyttat.

Familjeveckan

Det är tomt här hemma. De två äldsta är just nu i Turkiet med mina föräldrar. Senast jag såg så verkade de ha superkul. Även om de två yngsta är hemma så kan jag inte låta bli att tänka på grabbarna. Hur har de det? Uppför de sig? Saknar de oss? Jag vet att jag och xareena saknar dem i alla fall. Jag får helt enkelt trösta mig med att mina föräldrar är erfarna och har övat på 4 barn innan. ;P

Xareena och jag har även tagit tillfället i akt att ha det lite lyxigt. Igår kväll tog vi därför fram ostar, kex, ölkorv, inlagda vitlöksklyftor och pilsner. Under tiden njöt vi av två filmer. Vi hade dessutom turen att lillgrabben somnade som han skulle, så kvällen flöt på utan några egentliga avbrott.

Spelveckan

Jag har klarat ut Dragon Age II, vilket betyder att ännu ett spel är avklarat från min skämshög. Nu tog jag istället tag i Civilization V vilket känns som en frisk fläkt i serien. Mycket nyheter och förändringar som kanske inte verkar så stora på ytan, men som förändrar spelmekaniken markant. Återkommer till spelet när jag kommit in i det helt.

Imorgon börjar 6-åringen i förskoleklass. Ja, sommaren börjar alltså gå mot sitt slut och vardagen kommer att återgå till det normala. Jag hoppas att vi ska kunna finna motivationen till att packa riktigt mycket den här veckan då de äldsta är bortresta och den tredje är i skolan. Sedan får vi ju se till att man hinner spela lite på kvällarna också. 😉 Game On!

Om Robert Arveteg

Har skrivit om spel i bloggosfären sedan 2009. Först genom egna småprojekt för att sedan ansluta sig till bloggsajten Spelografi. Efter det har det varit en fantastisk resa på populära sajter som svampriket.se och nu senast som redaktör på eurogamer.se . Skriver numera om exakt det han själv vill, och inget annat.
Det här inlägget postades i Veckans Gamingmoments och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tillbakablick v.33

  1. Henke Elsberg skriver:

    Du menar alltså att du tar och betar av din skämshög. Min bara växer och växer 😛

    • Robert skriver:

      Njae, om du sett tidigare inlägg så har jag ju köpt på mig fler spel än jag spelat klart. Senast igår så inkasserades Portal 2 och Killzone 3. :p

Kommentera

